عمران‌ خان: بیشترین تلاشم را برای رفع تنش بین ایران و آمریکا انجام می‌دهم

۰۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۷ کد : ۱۹۸۶۵۶۶ سرخط اخبار

نخست‌وزیر پاکستان با توجه به تنش‌ در روابط ایران و آمریکا، گفت کسانی هستند که برخلاف میل رئیس جمهور آمریکا وی را برای جنگ تحت فشار قرار می‌دهند اما باید هرکاری برای متوقف کردن آن انجام داد.

به گزارش ایسنا، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در گفت‌وگو با شبکه سی.ان.ان در پاسخ به این که او با توجه به تنش‌های موجود میان ایران و آمریکا و دیدار جداگانه اخیرش با روسای جمهور ایران و آمریکا چه توضیحی درباره دیپلماسی‌های غیرعلنی در این زمینه می‌تواتند ارائه بدهد، گفت: اول این که،  بسیار مهم است این درگیری[میان آمریکا وایران] اتفاق نیفتد؛ چراکه علیرغم هر چیز دیگری، ما از یک طرف افغانستان را داریم، [یعنی] همین مشکل در طرفی دیگر. آخرین چیزی که می‌خواهیم، یک درگیری در طرف دیگر مرزهایمان در ایران[با] آمریکا و عربستان و امارات است. این یک کابوس برای ما خواهد بود.

عمران خان افزود: ما در حال گذر از شرایطی هستیم که در آن کسری بودجه زیادی داشتیم. اگر قیمت نفت دوباره[در اثر وقوع درگیری در منطقه] بالا برود، این نه‌ تنها ما را بلکه بر بسیاری از کشورهای جهان اثر خواهد گذاشت و شاید هم موجب فقر خواهد شد و خدا می‌داند که تا چه وقت به طول خواهد انجامید. این خیلی خطرناک است وقتی می‌گویند که جنگی کوتاه خواهد بود.

وی علاوه بر این گفت: تمام تمایلات دونالد ترامپ برخلاف جنگ است. من می‌دانم کسانی هستند که او را [برای جنگ] تحت فشار قرار می‌دهند. به نظرم اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد بسیار بد خواهد بود، بنابراین ما باید هرکاری کنیم تا آن را متوقف کنیم و من بیشترین تلاشم را می‌کنم. با رئیس جمهور روحانی صحبت کرده‌ام و باید ببینیم که چطور پیش می‌رود.

کلید واژه ها: عمران خان ایران و امریکا


نظر شما :