یکی از مدیران اندیشکده بروکینگز: دلایل کمی برای پیروی جانسون از سیاست ترامپ درباره ایران وجود دارد

۰۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۶ کد : ۱۹۸۵۲۳۴ سرخط اخبار

یکی از مدیران اندیشکده بروکینگز، همراهی نخست‌وزیر جدید انگلیس از سیاست‌های ترامپ در زمینه‌های مختلف از جمله برجام را بعید تلقی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری المانیتور، توماس رایت، مدیر مرکز آمریکا و اروپای موسسه بروکینگز در ایمیلی برای این پایگاه خبری نوشت: دلیل کمی برای این وجود دارد که فکر کنیم بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید انگلیس درباره مسائلی همچون ایران، تغییرات آب‌وهوایی، مهاجرت و سایر مسائل سخت، رویکرد ترامپ را داشته باشد.

وی افزود: وی[بوریس جانسون] همواره در این باره افکار سیاسی متعادلی داشته است. او می‌تواند تغییر کرده و باعث رضایت ترامپ شود اما این به کوربین[رهبر حزب کارگر انگلیس] در انتخابات کمک خواهد کرد. من فکر می‌کنم شخصیت او برای همراه شدن ترامپ کافی خواهد بود اما چیز زیادی به او نخواهد داد. همچنین این قابل توجه است که او[جانسون] در زمانی که وزیر امور خارجه بود یک حامی بزرگ برجام بود.

حمایت دولت جانسون از توافق هسته‌ای با فرستان هیئت این کشور به نشست کمیسیون برجام در وین نشان داده شد.

کارولین هورندال، رئیس بخش ایران و عراق وزارت امور خارجه انگلیس روز یکشنبه[برگزاری نشست کمیسیون برجام] در پیامی توییتری نوشت: خوشحالیم که برای تاکید بر لزوم اجرای کامل برجام در نشستی مهم شرکت کرده‌ایم. انگلیس به توافق متعهد است.

انتهای پییام


( ۲ )

نظر شما :