دانمارک از طرح ائتلاف دریایی انگلیس در تنگه هرمز استقبال کرد

۰۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۳ کد : ۱۹۸۵۱۴۳ سرخط اخبار

وزارت خارجه دانمارک با استقبال از طرح انگلیس برای ایجاد ائتلاف دریایی در آب‌های جنوب ایران، گفت که به‌دنبال مشارکت فعال در آن است.

دانمارک از طرح ائتلاف دریایی انگلیس در تنگه هرمز استقبال کرد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت دانمارک امروز (جمعه) از پیوستن به طرح ایجاد ائتلاف نظامی دریایی در آب‌های جنوب ایران برای حفاظت و اسکورت کشتی‌های تجاری استقبال کرد.

به نوشته وبگاه شبکه اسکای‌نیوز، «یپه کوفود» وزیر خارجه دانمارک گفت: «ما از طرح بریتانیا برای ایجاد ناوگان ماموریت دریایی در تنگه هرمز استقبال می‌کنیم و به‌دنبال مشارکت احتمالی فعال و مثبت در آن هستیم».

پیش از این کشور، وزارت خارجه آلمان نیز به پارلمان این کشور گفته بود که دولت برلین تصمیم گرفته در طرح پیشنهادی انگلیس برای تشکیل ائتلاف دریایی جهت اسکورت کشتی‌ها در آب‌های جنوب ایران مشارکت کند.

نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه بیست‌وهشتم تیرماه به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی بندرعباس، یک نفتکش تحت پرچم انگلیس را در نزدیکی تنگه هرمز و به دلیل نقض قوانین و مقررات دریانوردی توقیف کرد. این اقدام دو هفته پس از آن صورت گرفت که نیروهای ویژه ارتش انگلیس به یک کشتی حامل نفت ایران که از آب‌های بین‌المللی نزدیک «جبل طارق» در حال گذر بود حمله کرده و آن را توقیف کردند.

رویترز همچنین چندی پیش به نقل از منابع متعددی در کشورهای متحد آمریکا گزارش داده بود که به دلیل اینکه مشارکت در پیشنهاد واشنگتن برای تشکیل ائتلاف دریایی، به زعم تهران اقدامی ضد ایرانی است، این دولت‌ها تمایل چندانی برای همراهی با آمریکا ندارند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


نظر شما :