میرزایی: موازین قانونی در توقیف نفتکش انگلیسی رعایت شده است/اقدام سپاه جای تحسین دارد

۳۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۹۸۵۰۳۸ سرخط اخبار

یک عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه در توقیف نفتکش انگلیسی موازین قانونی رعایت شده است، گفت: امیدواریم اقدام سپاه ایران، این پیام را به انگلیسی‌ها منتقل کند که نمی توانند برخلاف موازین بین‌المللی عمل کنند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران بیان کرد: انگلیسی‌ها پس از توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق نگران بودند که ایران اقدام مقابله به مثل انجام دهد بنابراین به سمت کارهایی برخلاف اصول بین الملل رفتند تا ایران نتواند نفتکش آن ها را ردیابی کند. بر اساس اعلام مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان این نفتکش در مسیر خلاف کشتیرانی در تنگه هرمز تردد می‌کرده و دستگاه موقعیت یاب آن نیز خاموش بوده است و به هشدارها نیز توجهی نداشته است و خلاف مقررات بین المللی عمل کرده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: دنبال کردن سیاست های آمریکا در رابطه با ایران برای انگلیس هزینه دارد و دولت انگلیس این موضوع را محاسبه نکرده بود. انگلیس بر خلاف سیاست خود که اعلام کرده بود از برجام حمایت خواهد کرد اما به دنبال سیاست های آمریکایی به توقیف نفتکش ایرانی اقدام کرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: با گذشت دو هفته و علی رغم انتظار رفع توقیف از نفتکش حامل نفت ایران به خصوص پس از دیدار وزیر امورخارجه با رئیس دولت جبل الطارق انگلیسی ها در اقدامی توقیف نفتکش ایرانی را برای یک ماه دیگر تمدید کردند. پس از این ماجرا سپاه پاسداران به توقیف نفتکش انگلیسی که خلاف اصول بین الملل در تنگه هرمز رفتار کرده بود اقدام کرد که جای تحسین دارد.

میرزایی با بیان اینکه این اقدام شجاعانه سپاه پاسداران این پیام را داشت که دوران زورگویی دولت‌های فرامنطقه ای علیه جمهوری اسلامی سپری شده است، گفت: پس از رفتار خلاف مقررات بین المللی نفتکش انگلیسی، سپاه ورود پیدا می کند و آن را متوقف می کند و موازین قانونی در توقیف این نفتکش رعایت شده است.

وی گفت: امیدواریم اقدام ایران این پیام را به انگلیسی ها منتقل کند که نمی توانند به صورت یک جانبه برخلاف موازین بین المللی عمل کنند و در منطقه نیز رفتارهایی بر خلاف مقررات بین المللی داشته باشند چراکه این دوره سپری شده است.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :