توصیه لندن به کشتی‌های انگلیسی برای دوری از تنگه هرمز

۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۶ کد : ۱۹۸۵۰۰۷ سرخط اخبار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال توقیف یک فروند کشتی انگلیسی در تنگه هرمز، لندن به کشتی‌های خود هشدار داد که «فعلاً» از عبور از تنگه هرمز خودداری کنند.

روز گذشته (جمعه)، یک فروند کشتی انگلیسی به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ضمن تأیید این خبر در بیانیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس نیز از توقیف نفتکش انگلیس ابراز نگرانی کرد و گفت که لندن به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای آزادی نفتکش خود است.

وی با اینحال ادامه داد که لندن به شیوه‌ای محاسبه‌شده اما قدرتمندانه به اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی پاسخ خواهد داد. (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز وزیر خارجه انگلیس، توقیف نفتکش انگلیس در تنگه هرمز را غیرقابل قبول توصیف کرده بود و همچنین هشدار داد که اگر ایران نفتکش این کشور را آزاد نکند، با پیامدهایی روبرو خواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد که با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در خصوص این رخداد، تماس حاصل خواهد کرد.

انتهای پیام/


نظر شما :