غریب‌آبادی دستاوردهای سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به وین را تشریح کرد

۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۲ کد : ۱۹۸۵۰۰۴ سرخط اخبار

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، نتایج سفر 2 روزه «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی به وین را تشریح کرد.
غریب آبادی با اشاره به حضور دژپسند در چهلمین اجلاس وزرای صندوق اوپک برای توسعه بین‌المللی (اوفید)، اظهار داشت: وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان، در ابتدای این نشست با اجماع و به مدت یک سال، به عنوان رئیس شورای وزیران اوفید انتخاب شد. مهمترین مصوبه اجلاس وزرای اوفید نیز تصویب اصول عمومی راهبرد جدید این صندوق برای کمک به کشورهای در حال توسعه، به ویژه کشورهای با درآمد پایین، بوده است. 
سفیر کشورمان افزود: آقای دژپسند در حاشیه اجلاس اوفید با همتایان خود از کشورهای عراق، الجزایر و کویت نیز دیدار و درخصوص توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی دوجانبه، گفت‌وگو کرد. دیدار با مدیرکل اوفید نیز از دیگر برنامه‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی به وین بود و طرفین، در این دیدار در خصوص راهکارهای توسعه کارآمدی اوفید و هدایت منابع آن به سمت کشورهای نیازمند و پیشگیری از مواجه شدن احتمالی این صندوق با هرگونه چالش احتمالی در آینده، گفت‌وگو کردند و آقای دژپسند در جریان این دیدار، از «الخلیفه» مدیرکل صندوق اوفید، دعوت کرد تا در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

غریب‌آبادی در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه دیدار با «لی یونگ» مدیرکل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) نیز از دیگر برنامه‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در وین بود، اظهار داشت: طرفین، در این دیدار در خصوص ضرورت طراحی یک برنامه تحول و راهبردی در روابط ایران و یونیدو، با هدف استفاده از ظرفیت‌های تخصصی این سازمان و همچنین سایر کشورها و نهادهای مالی و سرمایه گذاری در قالب پروژه های مشترک، گفت‌وگو کردند. در همین رابطه، به طور اصولی توافق شد تا در جریان سفر آتی مدیرکل یونیدو به ایران، ابعاد بیشتر این همکاری‌ها تبیین و در چارچوب یک یادداشت تفاهم، تنظیم شود.

وی افزود: دیدار و گفت‌وگو با رئیس کل بانک مرکزی اتریش، برخی ایرانیان شاغل در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و برخی فعالان تجاری ایرانی در اتریش، از دیگر برنامه‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در سفر به وین بود.

انتهای پیام/


نظر شما :