میرزایی: نباید اجازه داد تا موضوع توقیف نفت‌کش حامل نفت ایران منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه شود

۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۷ کد : ۱۹۸۴۸۳۱ سرخط اخبار

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دیپلماسی در جهت رفع توقیف نفت کش حامل سوخت ایرانی استفاده کرد، گفت: نباید اجازه دهیم که این مسئله بهانه‌ای برای افزایش تنش‌ها در خلیج فارس شود.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به توقیف نفت‌کش حامل سوخت ایران در تنگه جبل الطارق بیان کرد: بعد از توقیف نفت کش حامل سوخت ایرانی توسط دولت انگلیس در داخل کشور با برخی اظهارنظرها و واکنش‌های احساسی مواجه شدیم که دنبال کردن آنها به نفع جمهوری اسلامی نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: ما می‌توانیم این واکنش‌ها را دنبال کنیم و به سمت اقدام متقابل برویم که در نهایت به نفع ما نیست اما از سوی دیگر می‌توانیم از ظرفیت حقوقی در محاکم بین‌المللی استفاده کنیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: ما باید به سمتی برویم که با تعامل این موضوع را برطرف کنیم. نباید اجازه دهیم که این مسئله بهانه‌ای برای افزایش تنش‌ها و حضور بیشتر قدرت‌ها و ناوهای جنگی در خلیج فارس شود.

میرزایی تاکید کرد: برای رفع توقیف این کشتی ما باید از ظرفیت دیپلماسی و گفت‌وگو استفاده کنیم. تشدید تنش‌ها و موضع گیری‌هایی نظیر انجام اقدام متقابل در شرایط کنونی صرفاً منجر به پیچیده‌تر شدن مسئله شده و در نهایت در راستای منافع کشور نیست.

انتهای پیام


نظر شما :