ترامپ: نگران آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی نیستم

۰۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۵ کد : ۱۹۸۳۶۹۶ سرخط اخبار

دونالد ترامپ امروز (یکشنبه) در سخنانی ضد مواضع مشاور امنیت ملی خودش، آزمایش‌های موشکی اخیر کره‌شمالی را کم اهمیت دانست و گفت که این موارد مایه نگرانی او نیست؛ گرچه این تحولات ژاپن را نگران کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که در توکیو به سر می‌برد، تازه‌ترین نمونه از تمایل ترامپ برای تضعیف علنی جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکاست. ترامپ صبح امروز نوشت: کره‌شمالی تعدادی تسلیحات کوچک شلیک کرد که برخی از افراد من و سایرین را نگران کرد، نه مرا.

گمان می‌رود "برخی از افراد من" خطاب به جان بولتون باشد که شنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد یک سری پرتاب‌های آزمایشی موشک‌های کوتاه‌برد کره‌شمالی در اوایل همین ماه نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است. بولتون در واکنش به پرتاب‌های موشکی چهارم و نهم مه گفت: به لحاظ نقض قطعنامه‌های شورای امنیت، شکی نیست که اینطور بوده است.

ترامپ و دیگر مقام‌های دولت او تلاش دارند تا از اهمیت این آزمایش‌های موشکی بکاهند و تاکید دارند که این موارد نقض توافق رهبران آمریکا و کره‌شمالی نیست. مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرد: این یادداشت تفاهم بسیار بسیار روی سامانه‌های موشکی قاره‌پیما متمرکز بود، مواردی که تهدیدی علیه ایالات متحده محسوب می‌شوند.

این سخنان زنگ هشدار را برای ژاپنی‌ها به صدا درآورد چون آنها این موشک‌های کوتاه‌برد را تهدیدی جدی علیه کشورشان می‌دانند که در نزدیکی کره‌شمالی واقع شده است. رئیس‌جمهوری آمریکا در پیام خود گفت: اطمینان دارم رئیس کیم به قولش به من عمل خواهد کرد.

ترامپ در پیامی توییتری دیگری هم گفت حملات کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی علیه جو بایدن، یکی از رقبای دموکرات‌ او و معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا موجب شد تا او لبخند به لب آورد. کیم جونگ اون در پیامی علیه بایدن، نام خانوادگی او را با دیکته اشتباه نوشته بود.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ کره شمالی


نظر شما :