رژیم اسرائیل نماینده دیده‌بان حقوق بشر را اخراج می‌کند

۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۱ کد : ۱۹۸۲۸۹۰ سرخط اخبار

دادگاه رژیم اسرائیل با اخراج نماینده دیده‌بان حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین موافقت کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، دادگاه رژیم اسرائیل با تصمیم وزارت امور داخلی این رژیم برای اخراج مدیر دفتر سازمان دیده‌بان حقوق بشر از اراضی اشغالی فلسطین به اتهام حمایت از "جنبش های تحریم اسرائیل" موافقت کرد.

دادگاه رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی قدس به عمر شاکر آمریکایی‌تبار تا اول ماه مه آینده مهلت داد تا خاک فلسطین اشغالی را ترک کند. این امر بعد از آن صورت گرفت که دادگاه اعتراض شاکر را رد کرد؛ اما شاکر بار دیگر می‌تواند به حکم صادره در دادگاه عالی این رژیم اعتراض کند.

دادگاه رژیم صهیونیستی گفت: ثابت شده است که شاکر به دعوت علنی برای تحریم اسرائیل ادامه می‌دهد و همزمان می‌خواهد که درهای (فلسطین اشغالی) به روی وی باز باشد.

در همین حال، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اتهام رژیم اسرائیل درخصوص حمایت شاکر از جنبش تحریم رژیم اسرائیل با نام اختصاری "بی دی اس" را رد کرد و از عزم خود برای اعتراض به حکم صادره در دادگاه عالی این رژیم خبر داد.

تام بورتیوس مدیر برنامه‌های سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای گفت: این حکم قضایی "تفسیر جدید و خطرناکی از قانون است"؛ زیرا انتقاد از شرکت‌های اسرائیلی فعال در کرانه باختری اشغالی را در جرگه تحریم کردن اسرائیل می‌داند.


نظر شما :