«حسین پناهی‌آذر» از گزینه‌های جدی تصدی معاونت اداری و مالی وزارت خارجه

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۵۰ کد : ۱۹۸۲۶۹۵ سرخط اخبار

«حسین پناهی آذر» معاون کنونی امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه از گزینه‌های جدی تصدی معاونت اداری و مالی این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی انتصاب «محمدتقی صابری» معاون سابق اداری و مالی وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید ایران در تاجیکستان در ماه پایانی سال گذشته (1397)، برخی اخبار شنیده شده حاکی از آن است که «حسین پناهی‌آذر» معاون کنونی امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه از گزینه‌های جدی تصدی این سمت (معاونت اداری و مالی) است.

براساس این شنیده‌ها  هنوز جایگزینی هم برای معاونت امور مجلس و ایرانیان مشخص نشده است.

پناهی‌آذر بهمن ماه سال 1396 در پی تغییر ساختار وزارت خارجه عهده‌دار معاونت مجلس و ایرانیان وزارت خارجه شد.

وی که دارای مدرک کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل است، پیش از این در سمت‌هایی چون رئیس اداره حقوق بین الملل عمومی، مدیر کل امور مجلس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند، مدیرکل حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند فعالیت کرده است.

«محمدتقی صابری» بهمن ۱۳۹۶ و در پی تغییر ساختار وزارت خارجه  به جای مهدی دانش‌یزدی که بازنشسته شد، به عنوان معاون امور اداری و مالی وزارت خارجه منصوب و اسفند ماه سال گذشته و بعد از حدود یک سال به جای «حجت‌الله فغانی» به دوشنبه رفت تا عهده دار سفارت ایران در تاجیکستان شود. (اینجا بخوانید)

وی 24 اسفند ماه 1397 استوارنامه خود را تقدیم امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان کرد.

کلید واژه ها: وزارت امور خارجه


( ۴ )

نظر شما :

عبدالعظیم هاشمی نیک ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۸
خوب است .حداقل اینست که ازکارکنان عالی رتبه رسته سیاسی است و قانونا استحقاق این سمت را داراد . نه مثل افرادی که خلاف اساسنامه ازبیرون وزازتخانه یا غیررسته سیاسی وحتی فاقد تحصیلات به این سمت منصوب میکردند وزورماهم بجایی نمیرسید