آن همه التماس چه شد!

ملت ۸۰ میلیونی تروریست هستند؟

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰ کد : ۱۹۸۲۶۵۶ نگاه ایرانی خاورمیانه
نویسنده خبر: سید محمد صادق خرازی
سید محمد صادق خرازی در یادداشتی می نویسد: اقدام دیروز کاخ سفید روسیاه، علیه سپاه نبود. تروریست خواندن کل ملت ایران بود و می توان به تعبیر امام راحل از دونالد ترامپ پرسید: «ملت هشتاد میلیونی تروریست هستند؟!»
ملت ۸۰ میلیونی تروریست هستند؟

دیپلماسی ایرانی: 39 سال پس از روزی که جیمی کارتر، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روابط سیاسی و بازرگانی خود را با ایران قطع کرد، خلف جمهوریخواه او سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه های باصطلاح تروریستی قرار داد. کارتر در همان سال به دلیل ناتوانی در حل بحران گروگان های آمریکایی در تهران در انتخابات شکست خورد و به دوره دوم ریاست جمهوری نرسید. همان کارتر ربع قرن بعد جزء طرفداران مذاکره بدون پیش شرط با ایران شد. علاوه بر آنکه او که میزبان توافق کمپ دیوید بین اعراب و اسرائیل بود، ربع قرن بعد برخلاف سیاست دولت وقت آمریکا نه تنها با تروریستی خواندن گروه حماس مخالفت کرد که بانی مذاکره با سران این گروه مقاومت فلسطینی شد و اذعان کرد حذف حماس و سوریه از گفت‌وگوهای صلح خاورمیانه بی‌فایده است. این همان کارتری بود که در دوره گروگانگیری، ایران را کشوری تروریست خواند و حضرت امام خمینی در گفت وگو با شبکه آمریکایی «سی بی اس» خطاب به او فرمودند: «ملت سی و پنج میلیونی تروریست هستند؟!..تشخیص شما در مسائل سیاسی هم همین‌طور است که ملت ما را تروریست بدانید؟! شما مطمئن باشید که ملت ما مسلم است و مسلم تروریست نیست و با اینها با کمال رافت عمل می‌کند.» (صحیفه امام خمینی، جلد 11)

آنچه دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا با تصمیم دیروز انجام داد تکرار ادعاهایی است که تمام جانشینان کارتر داشتند اما این بار نیروی رسمی و مردمی یک کشور دیگر را در فهرست تروریستی خود قرار داده است. تکرار همان اشتباهی که سال 1997 درباره حزب الله لبنان انجام داد و نیروی مقاومت مردمی علیه اشغالگری صهیونیستی را تروریست خواند؛ همان نیرویی که امروز مورد اقبال قاطبه مردم لبنان و دارای کرسی در پارلمان این کشور و جریان اثرگذار سیاسی در تشکیل دولت است. چطور می شود حزب الله لبنان جزو گروه های تروریستی باشد اما سازمان های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل که رسما دست به ترور مبارزان فلسطینی می زنند، در حملات خود مرتکب جنایات جنگی می شود و سابقه سیاه بلندبالایی در کشتار غیرنظامیان بی دفاع دارند، در آن فهرست جایی نداشته باشند؟ اصولا فهرست تروریستی آمریکا دارای چه اعتباری است وقتی هم نام داعش در آن است و هم مهمترین نیروی مقابله کننده با داعش؛ یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران؟ این چه لیست مضحکی است که در آن نام گروه هایی مانند القاعده، طالبان و داعش و...دیده می شود که نشو و نضج و نشان آن ها با حمایت های سیاسی و نظامی خود آمریکایی ها بوده و اگر نبود پشتیبانی های لجستیکی پنتاگون، نه چنین گروه هایی شکل می گرفتند و نه به اقدام تروریستی دست می زدند؟ این چه فهرست مفتضحی است که حامیان گروهک تروریستی منافقین که افتخار سخنرانی در محافل آنها را دارند، برایش تصمیم می گیرند و اسم حذف و اضافه می کنند؟ آیا اقبال روزافزون مردم لبنان و منطقه به حزب الله لبنان خود بهترین گواه بی اعتباری لیست تروریستی نیست؟ آیا همین که کارتر هم حماس را تروریست نمی داند نشانه بی اعتنایی جریانات آمریکا به چنین بازی مزورانه ای با مفهوم «مبارزه با تروریسم» نیست؟ 

نهایت شناخت دولتمردان فعلی آمریکایی از ایران این است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک گروه نظامی می داند؛ جریانی مردمی که همزاد انقلاب اسلامی است و همپای ارتش جمهوری اسلامی در دفاع از آب و خاک و ناموس این مردم در دوره جنگ تحمیلی بود. جریانی که در طی دهه های اخیر با حزب بعث صدام حسین مورد حمایت آمریکا و القاعده و داعش دست ساز آمریکا جنگید و هویت آن نه یک سازمان نظامی که دارای ماهیت مردمی است. سردار قاسم سلیمانی امروز در تراز چند چهره نخست محبوب مردم ایران به گواه تمام نظرسنجی های علمی و حتی غیردولتی است. محبوبیتی که بارها مورد اذعان مقامات و رسانه های آمریکایی نیز بوده است. مگر همین سپاه نبود که آمریکایی ها با التماس درخواست کردند در بغداد کمربند سبز امنیتی ایجاد کند؟ همین سپاه نبود که بعد از 11 سپتامبر که فرماندهان آمریکایی در افغانستان می لرزیدند، به یاری نیروهای اتحاد شمال رفت تا کابل را فتح کند؟ تاریخ دوباره تکرار شده است. ارتش اجاره ای آل سعود و امارات پشت دروازه ریاض و دوبی و ابوظبی در حال لرزیدن است و نیروی اقدام سریع صلح ایران حرف اول را در منطقه می زند. 

اقدام دیروز کاخ سفید روسیاه، علیه سپاه نبود. تروریست خواندن کل ملت ایران بود و می توان به تعبیر امام راحل از دونالد ترامپ پرسید: «ملت هشتاد میلیونی تروریست هستند؟!»

سید محمد صادق خرازی

نویسنده خبر

سید محمد صادق خرازی سفیر ایران در سازمان ملل متحد (۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵) و کشور فرانسه (۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶) و مشاور ارشد

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزودن سپاه به فهرست گروه های تروریستی ایالات متحده امریکا دونالد ترامپ


( ۱۴ )

نظر شما :

من سپاهی هستم ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۲
سلام بر رهبر معظم انقلاب و درود بر سپاه....... حالا که ظلم و زورگوی آمریکا به حد خطرناک رسیده باید ملت به امریکا بفهماند که همه ایرانیان سپاهی هستند من هم هوادار سپاه هستم.من یک سپاهی هستم
بانوی ایرانی ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۱:۲۴
در پاسخ به هموطن گرامی (من سپاهی هستم) باید عرض کنم که من هم که یک بانوی ۶۷ ساله هستم با شما هم صدا هستم و میگویم من هم سپاهی هستم وصادقانه باید اقرار کنم که جنگ ایران وعراق تمام معادله ها را به نفع ایران تغیرداد وجنگ حق علیه باطل را به ما ایرانیها درس داد و آنروز ها که شهرودیار ما درخوزستان در اشغال دشمن بود ، این شما بودید که جنگیدید وازجان خودتان مایه گذاشتید و این حقیرآن زمان دانشجوی خارج از کشور بودم که تازه بعد از دو سال فهمیدم که بستگانم زنده هستند و به شهرهای دیگر ایران رفته اند، مگر میشود ما سپاهی نباشیم .