مقتدا صدر: رهبران سوریه و یمن کناره‌گیری کنند تا بحران در این کشور‌ها پایان یابد

۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۸ کد : ۱۹۸۲۵۰۸ سرخط اخبار

'سید مقتدا صدر' رهبر جریان صدر عراق در توییتی با اتخاذ مواضعی متفاوت با گذشته، خواستار کناره گیری رهبران سوریه و یمن برای پایان بحران در این کشور‌ها شد.

به گزارش ایرنا، مقتدا صدر روز یکشنبه در توییتی شگفتی ساز همزمان با برگزاری نشست سران عرب در تونس در خصوص تحولات جهان عرب مواضع جدیدی اتخاذ کرد.

وی در این توییت با اتخاذ مواضع متفاوتی با گذشته و بدون اشاره به مداخلات آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی در سوریه و ائتلاف سعودی در یمن، در خصوص تحولات سوریه و یمن خواستار کناره گیری رهبران این دو کشور برای پایان یافتن بحران شده است.

صدر در این توییت با هشتگ #الربیع_العربی_یتجدد (بازهم بهار عربی) با اشاره به تحولات سال‌های اخیر در تونس، مصر، لیبی، بحرین از دزیده شدن بهار عربی در سوریه و یمن و سربرآوردن آن در سودان و الجزایر سخن گفته است.

رهبر معنوی ائتلاف انتخاباتی سائرون که صدرنشین ائتلاف‌های پیروز در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ عراق بوده است، در این توییت تصویری و طولانی، ابراز امیدواری کرده است ملت‌ها (ی عربی) بتوانند با اتحاد و یکپارچگی از شر حکومت‌های استبدادی و طاغوت و وحشیگری و ظلم آنان و نیز تندروی و اشغالگران محفوظ بمانند.

صدر همچنین خواستار مسئولیت شناسی در برابر اتحاد ترامپ و نتانیاهو شده و بدون توضیح بیشتر همگان را به تلاش برای پایان دادن به فرقه گرایی و پایبندی به روح اسلام، عربیت، اسلام و دست برداشتن از سیاست‌های خصمانه فراخوانده است.

رهبر جریان صدر در این توییت همچنین از هشتگ #معکم_یاشعب_السودان_والجزائر
(در کنار شما ملت سودان و الجزایر هستیم) با تحولات این دو کشور اعلام همراهی و همبستگی کرده است.

مقتدا صدر روز جمعه گذشته پس از یک دوره غیبت نزدیک به چهار ماهه، در توییتی که صرفا حاوی هشتگ #الجولان_عربیه (جولان سرزمینی عربی) است به اقدام آمریکا در تلاش برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری اسراییل در بخشی از خاک سوریه واکنش نشان داده بود.

پیش از این تحولات، آخرین توییت مقتدا صدر که آخرین اظهارنظر رسمی او پیش از یک دوره طولانی غیبت از صحنه سیاسی و اجتماعی عراق نیز بشمار می‌رود، در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۱۰ آذرماه ۹۷) و در قالب یک دعا منتشر شده بود.

درحالی که از آخرین توییت مقتدا صدر دیگر خبر تازه‌ای از وی وجود نداشت این امر سوالات و گمانه زنی‌هایی را در محافل سیاسی و افکار عمومی عراق در خصوص علت این غیبت ایجاد کرده بود.

سفر به خارج از کشور (لبنان) برای درمان و یا فاصله گرفتن از فعالیت سیاسی از جمله مهمترین گمانه زنی‌هایی بود که در این زمینه مطرح شد.

کلید واژه ها: مقتدا صدر


( ۳ )

نظر شما :

ایرانی ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۵
آقای مقتدی صدر چرا شما کناره گیری نمیکنی ؟ نمیدانم چرا حرفهای شما شباحت زیادی به حرفهای امریکائی ها دارد که چند سالی را مرتب در کناره گیری بشار اسد اصرار می ورزیدند و بعد که خسته شدند دیگرتکرار نکردند ، حالا شما حرفهای کهنه امریکائی هارا که در سطل آشغال افتاده بود بزبان می آورید ، کاشکی خداوند فرزندی به شما میداد که شما را کمی نصیحت کند .
بانوی ایرانی ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۴۸
حرفهای مقتدا صدر از "الف تا ی" همش دسته دوم است ، او یا غایب است ویا حرفهای دیگران را که قبلا بیان شده تقلید و تکرار میکند ، درمورد بلندی های جولان هم حرف تازه ای نزده چون ایران زودتر حتی سازمان ملل موضع خود را در این زمینه اعلام کرده است .