انگلیس: شاخه سیاسی حزب‌الله را هم "تروریستی" می‌دانیم!

۰۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۵۰ کد : ۱۹۸۱۹۳۴ سرخط اخبار

وزیر کشور انگلیس امروز (دوشنبه) گفت: کلیت گروه حزب‌الله لبنان (شاخه سیاسی علاوه بر شاخه نظامی) را "تروریستی" می‌دانیم!

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ساجد جاوید، وزیر کشور دولت انگلیس ادعا کرد، دولت این کشور شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان را علاوه بر شاخه نظامی آن ممنوع اعلام و در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

او در اظهاراتی مدعی شد: حزب‌الله به تلاشهایش برای بی ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما دیگر نمی‌توانیم فرقی میان شاخه نظامی آن که قبلا ممنوع اعلام شده، با حزب سیاسی آن قائل شویم.

ساجد جاوید گفت: به همین خاطر من تصمیم گرفته‌ام که کلیت گروه حزب‌الله لبنان را ممنوع اعلام کنم.

پیشتر در سال ۲۰۰۸ دولت انگلیس که در آن زمان در اختیار حزب کارگر بود، در اقدام خصمانه مشابهی شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را "تروریستی و ممنوع" اعلام کرده بود اما در آن زمان این دولت به دلیل نگرانی از آسیب دیدن روابطش با دولت لبنان این اقدام را در قبال شاخه سیاسی حزب‌الله انجام نداد.

رژیم صهیونیستی با استقبال از این تصمیم لندن از اتحادیه اروپا خواست با تبعیت از انگلیس این جنبش سیاسی - نظامی را یک سازمان تروریستی بدانند.

گلعاد اردان، وزیر امنیت این رژیم ادعا کرد: همه کسانی که داعیه جنگ با ترور دارند باید تفاوت دروغین میان شاخه سیاسی و نظامی را رد کنند.  وی در توئیت خود ضمن تقدیر از همتای انگلیسی‌اش نوشته است: اکنون وقت آن است که اتحادیه اروپا پیروی کند.

کلید واژه ها: انگلیس حزب الله لبنان


نظر شما :