واکنش کویت به دست داشتن عربستان و امارات در عملیات تروریستی زاهدان

۰۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۹ کد : ۱۹۸۱۸۵۴ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه کویت در واکنش به اظهارات مقامات کشورمان در رابطه با دست داشتن عربستان و امارات در عملیات تروریستی زاهدان و تهدید این دو کشور گفت: مخالف هرگونه تهدید هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک عربی، خالد الجارالله، معاون وزیر خارجه کویت در واکنش به تهدید عربستان و امارات از سوی مقامات ایرانی و متهم کردن آنها به دست داشتن درحمله تروریستی زاهدان گفت: ما مخالف هر نوع تهدید و تنش هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که کنفرانس ورشو ترتیب مسائل جهان عرب را تغییر داد و خطر ایران را بزرگ تر از مساله فلسطین توصیف کرد گفت: کنفرانس ورشو به طور مساوی و واضح به تمام خطرها از جمله رفتارهای ایران در منطقه، موانع روند صلح، تروریسم و امنیت سایبری پرداخت.

به گزارش ایسنا، سرلشکر عزیز جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی خاش (سیستان و بلوچستان) گفت: اطلاعات موثق وجود دارد که نیروهای اطلاعاتی عربستان با وجود زمینه‌هایی در بلوچستان ایران و پاکستان فعالیت‌هایی را در زمینه ایجاد ناامنی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: دولت‌های خائن عربستان و امارات بدانند صبر جمهوری اسلامی به سر آمده و حمایت از گروه‌های تکفیری را تحمل نخواهد کرد. ما انتقام خون شهیدان را از دولت‌های عربستان و امارات خواهیم گرفت و از رئیس‌جمهور و رئیس شورای امنیت ملی می‌خواهیم که دست ما را باز بگذارند و دولت پاکستان باید بداند من‌بعد باید هزینه حمایت سازمان ISI (سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان) را بپردازد و این هزینه، هزینه سنگینی خواهد بود.

از سوی دیگر، عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه  در واکنش به این اظهارات روز دوشنبه با ادعای اینکه ایران بزرگترین حامی تروریست است، اظهار کرد که اتهام ایران به عربستان مبنی بر دخالت در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان تحریف اذهان مردم ایران است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به  اظهارات این مقام سعودی گفت:سخنان بی‌مایه و آکنده از نفرت ایشان که سابقه‌ای بس طولانی در دروغ‌پردازی و کینه‌ورزی نسبت به ایران و ایرانیان دارد، هرگز این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که پدرخوانده واقعی تروریسم تکفیری در جهان و منطقه کسی جز دولت متبوع او نیست و این سخن و کلام برای آنانی که اندکی از چهره ریاکارانه او را می‌شناسند نیاز به شرح و بیان بیشتر ندارد.

وی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی به‌عنوان خاستگاه تفکری بنیادگرا که محل صدور تروریسم سازمان‌یافته در سطح بین‌المللی است، اساساً فاقد هرگونه صلاحیت و اعتباری است که بخواهد دیگر کشورها را به حمایت از تروریسم متهم کند؛ وزیر مشاور در امور خارجی عربستان باید به‌جای فرافکنی و تلاش مذبوحانه برای منحرف کردن افکار عمومی جهان از نقش خود در تاسیس و ترویج این گروه‌های بی‌رحم و آدمکش، پاسخگوی تروریسم ریشه‌دار در داخل ساختار حاکمیتی عربستان و روایت‌گر جنایات و فجایع عظیم ضد انسانی خود در اثر تهاجم نظامی به مردم یمن و کشتار مردم بیگناه دیگر کشورها منطقه و حتی دیگر کشورهای جهان توسط گروه‌های تروریستی تولید خود در منطقه و جهان باشد.

کلید واژه ها: حادثه تروریستی زاهدان


( ۳ )

نظر شما :