سید عمار حکیم هم پاسخ ترامپ را داد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۵ کد : ۱۹۸۱۵۳۰ سرخط اخبار

بعد از رئیس جمهور و نخست وزیر سابق عراق، رئیس ائتلاف «اصلاح و سازندگی» این کشور نیز به سخنان رئیس جمهور آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، سید «عمار الحکیم» رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق در پست توئیتری خود در واکنش به سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران نوشت: ما به شدت با این مسأله مخالف هستیم که عراق به محلی برای تسویه حسابهای منطقه ای و بین المللی تبدیل شود.

وی در ادامه افزود: ما مخالف آن هستیم که از عراق برای زیر نظر گرفتن کشورهای همسایه یا تحریک این کشورها یا حمله به این کشورها استفاده شود.

عمار حکیم تصریح کرد: با توجه به قانون اساسی عراق، این کشور تهدید کننده امنیت و ثبات منطقه و جهان نخواهد بود و ما چنین سخنانی را تهدیدی برای منافع ملی خود و امنیت کشورمان می دانیم و بغداد هرگز اجازه تحقق این مسأله را نخواهد داد.

پیشتر نیز برهم صالح رئیس جمهور و حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق به این سخنان ترامپ واکنش نشان داده بودند. ترامپ روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس»، با بیان اینکه قصد ندارد نیروهای نظامی آمریکا را از عراق خارج کند، گفت: «ما برای ساخت این پایگاه [در عراق] هزینه هنگفتی کرده‌ایم. می‌خواهیم آن را حفظ کنیم. یکی از دلایلی که می‌خواهم این پایگاه را نگه دارم، این است که می‌خواهم کمی حواسمان به ایران هم باشد، چون ایران یک مشکل واقعی است».

کلید واژه ها: سید عمار حکیم دونالد ترامپ


نظر شما :