ماکرون هدایای امیر قطر را پس داد

۰۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۳ کد : ۱۹۸۰۷۶۸ سرخط اخبار

یک رسانه فرانسوی اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور در جریان سفر خود به دوحه هدایای امیر قطر را نپذیرفته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه فرانسوی "لوفیگارو" در گزارشی فاش کرد، امانوئل ماکرون در سفر خود به دوحه که در دسامبر ۲۰۱۷ صورت گرفت، هدایای دیوان پادشاهی قطر را نپذیرفته است.

در همین راستا یک منبع نزدیک به سفارت فرانسه در دوحه گفت: دیوان پادشاهی قطر در جریان این سفر یک روزه طبق معمول مجموعه‌ای از هدایا را برای ماکرون فرستاد اما ما دستوراتی را از قصر الیزه مبنی بر پس فرستادن این هدایا دریافت کردیم.

ماکرون دسامبر سال گذشته میلادی به دوحه سفر کرده بود و در جریان این سفر چند قرارداد بزرگ با مقامات قطر امضا کرده بود.

فیگارو در ادامه گزارش خود نوشت: این قراردادها باعث تغییر موضع ماکرون شد که در جریان تبلیغات انتخاباتی و ماه‌های ابتدایی ریاست جمهوری خود اظهارات تندی را علیه قطر و عربستان مطرح کرده بود.

فیگارو در ادامه آورده است: ماکرون این هدایا را نپذیرفته، چراکه وی پس از اینکه فاش شد برخی از مقامات فرانسوی هدایایی را از سفارت قطر در پاریس در جریان تبلیغات انتخاباتی دریافت کرده‌اند، نسبت به دریافت هدایای امیر قطر احساس خجالت کرده و در آن زمان به این مساله اینگونه واکنش نشان داد که وی هرگونه حسن نیت از سوی قطر و یا عربستان را نمی‌پذیرد.

در همین راستا، یک دیپلمات ارشد در حوزه خلیج فارس که خواست نامش فاش نشود این اقدام ماکرون را به باد تمسخر گرفت و آن را یک "رفتار مبتذل" خواند.

این دیپلمات از ماکرون خواست تا از برونو لومیر، وزیر دارایی فرانسه تبعیت کند که یک ساعت مجلل را از امیر قطر هدیه گرفته است.

کلید واژه ها: امانوئل مکرون قطر


( ۱ )

نظر شما :