ترامپ قانونی جدید برای تحریم حماس و حزب‌الله لبنان امضا کرد

۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۴ کد : ۱۹۸۰۷۴۴ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور آمریکا یک قانون مصوب کنگره در خصوص تحریم حزب‌الله لبنان و حماس به اتهام استفاده آنها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی را امضا و برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا در ادامه فشارها علیه جبهه مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین، این بار قانونی را برای تحریم و فشار بر اعضای حزب‌الله و حماس به اتهام استفاده آنها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی به تصویب نهایی رسانده است.

کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا قانون مصوب کنگره موسوم به «تحریم استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپرهای بی‌دفاع» به شماره «اچ.آر 3342» را برای اجرایی شدن امضا و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

در بخشی از بیانیه کاخ سفید به نقل از «دونالد ترامپ» آمده است: «من اچ.آر 3342 را امضا و به قانون تبدیل کردم. بخش سوم از این قانون، از رئیس‌جمهور می‌خواهد که تحریم‌های الزامی شامل ضبط دارایی‌ها و محدودیت ورود به آمریکا را روی اتباع خارجی خاص اعمال کند».

این قانون را «مایک گالاگر» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد داد و در نهایت به تصویب هر دو مجلس نمایندگان و سنا رسید.

در این قانون آمده است: «این قانون تاکید می‌کند که رئیس‌جمهور باید هر ساله (یک بار در سال) گزارشی به کنگره آمریکا ارائه دهد که شامل لیستی از موارد ذیل باشد:

هر فرد خارجی که عضو حزب‌الله یا حماس است یا با اطلاع قبلی به نمایندگی از حزب‌الله و حماس، از غیرنظامیان برای پنهان کردن و حفاظت از اهداف نظامی استفاده می‌کند.
هر فرد  یا سازمان خارجی یا یک نهاد دولت خارجی که با اطلاع قبلی به صورت فیزیکی چنین اقدامی را مدیریت می‌کند یا از آن حمایت می‌کند».

بنا بر متن این قانون، قرار است تا 31 دسامبر سال 2023 این قانون اجرا شود و بعد از این تاریخ و در صورت عدم تمدید آن، منقضی خواهد شد.

دولت آمریکا بیست و دوم اردیبهشت ماه سال جاری اعضای ارشد حزب‌الله لبنان را به بهانه ارتباط با «تروریسم جهانی» در فهرست تحریم قرار داده بود.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل، حسین الخلیل مشاور سیاسی دبیر کل، ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی حزب‌الله و محمد یزبک رئیس شورای قضایی حزب‌الله از جمله این افراد بودند.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان هم که پیشتر با برچسب‌های دیگر در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داشت، بار دیگر این بار با برچسب SDGT (تروریست جهانی) تحت تحریم قرار گرفته است.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ حزب الله لبنان تحریم های جدید


( ۱ )

نظر شما :