دو سفر محرمانه مقام عالی‌رتبه نظامی رژیم صهیونیستی به امارات

۲۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۵ کد : ۱۹۸۰۶۴۸ سرخط اخبار

یک شبکه اسرائیلی فاش کرد رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در ماه قبل دو بار محرمانه به امارات رفته و با ولی‌عهد ابوظبی دیدار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی محرمانه به امارات سفر و با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی دیدار کرده است.

شبکه اسرائیلی «مکان» به نقل از «مورت فریدمن» رئیس کمیته امور عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی (آیپک) اعلام کرد آیزنکوت در نوامبر دو بار به صورت مخفیانه به امارات سفر و با بن‌زاید و تعدادی از افسران نظامی ارشد دیدار کرده است.  

فریدمن در ادامه افزود بر سر فروش اسلحه به ابوظبی توافق شد و قرار است افسران ارشد اماراتی به زودی به فلسطین اشغالی سفر کنند.

وی تصریح کرد ایستگاه سفر بعدی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، منامه خواهد بود و عربستان سعودی چراغ سبز لازم به بحرین برای افتتاح نمایندگی رسمی رژیم صهیونیستی (در منامه) طی این سفر را داده است.

فریدمن ادامه داد: عربستان سعودی امروز متحد نزدیک اسرائیل در تمام پرونده‌ها، مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی گفت، روابط میان رژیم صهیونیستی و مصر، مغرب و اردن دهه‌هاست که برقرار است و (این روابط) با برخی کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس محرمانه بود اما امروز روابط مذکور با بیشتر کشورها گرمتر شده به نحوی که برخی از افراد خاندان‌های حاکم عربی به فلسطین اشغالی سفر می‌کنند.

عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی که پیش‌تر در خفا بود اکنون علنی‌تر شده و برخی حکام عربی در این زمینه با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ بسیاری از تحلیلگران معتقدند بدون چراغ سبز عربستان سعودی این موضوع امکان‌پذیر نبوده است. 

در همین راستا اوایل آبان ماه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان رفت و با سلطان قابوس بن سعید دیدار کرد. 

در همان زمان عکس‌هایی از  حضور «مری رگِو» وزیر ورزش رژیم صهیونیستی در امارات و عکس‌هایی از حضور چندین وزرشکار اسرائیلی در فرودگاه دوحه منتشر شد.

کلید واژه ها: اسرائیل امارات متحده عربی


نظر شما :