قطر: شورای همکاری هیچ قدرتی ندارد

۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۳ کد : ۱۹۸۰۶۳۹ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه قطر تأکید کرد که شورای همکاری خلیج فارس هیچ قدرتی ندارد و به ساختارسازی دوباره و اساسنامه جدیدی نیاز دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی امروز شنبه در جلسه افتتاحیه سمینار دوحه گفت: شورای همکاری نیاز به ساختارسازی دوباره، اساسنامه جدید و سازوکارهایی دارد که برای همه کشورهای عضو الزام‌آور باشد.

وی گفت: درخصوص شورای همکاری، فکر می‌کنم که این ائتلاف منطقه‌ای نیاز به ساختارسازی دوباره و یک اساسنامه جدید دارد و باید (این اساسنامه) برای همه کشورها الزام‌آور باشد.

وزیر خارجه قطر افزود: این شورا امروز وجود دارد، اما قدرتی ندارد. سازوکارها وجود دارد، اما نمی‌توان آن را فعال‌سازی کرد.

وی افزود: باید سازوکارهایی برای حل درگیری‌ها و کشمکش‌ها وجود داشته باشد که این سازوکارها برای همه کشورها الزام‌آور باشد.

کلید واژه ها: قطر


( ۱ )

نظر شما :

محمدرضا کیانفر ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۶
محمد جواد ظریف وزیر خارجه گفت: اگر آمریکا می خواهد با ایران گفتگو کند باید هدف مشخصی وجود داشته باشد. آقای ظریف، مدتهاست آمریکا هدف گفتگو را در 12 ماده مشخص کرده ما هنوز مشخص نکرده ایم که لازم است سریعاً مشخص نماییم: 1- رفع دشمنیهای چهل ساله و ایجاد دوستی با تمام کشورها. 2- لغو تحریمها. 3- جذب سرمایه برای ایجاد بیست میلیون شغل در کشور. سرور گرامی، تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که همصدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،