بحرین و سودان، مقاصد بعدی سفرهای نتانیاهو به کشورهای اسلامی

۰۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۹۸۰۳۰۶ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ادریس دبی»، رئیس جمهور چاد اعلام کرد که به زودی به یک کشور عربی که اسرائیل روابط دیپلماتیک با آن ندارد سفر خواهد کرد.

به گزارش «العربی الجدید»، نتانیاهو در این کنفرانس مطبوعاتی که روز یکشنبه انجام شد افزود که این «نشان دهنده تغییراتی است که در جهان عرب در جریان است».

مدتی کوتاه پس از این اظهارات، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از یک مقام سیاسی خبر دادند که سودان مقصد سفر آینده نتانیاهو خواهد بود.

شبکه ده اسرائیل نیز پیش‌تر خبر داده بود که تلاش‌های گسترده‌ای برای برقراری روابط دیپلماتیک با بحرین در اسرائیل جریان دارد و یک عضو دفتر نتانیاهو نیز خبر داده بود که بحرین مقصد سفر بعدی نتانیاهو خواهد بود. موضوعی که بعدتر سخنگوی رسمی دفتر نتانیاهو آن را تکذیب کرد.

شبکه یک اسرائیل هم خبر داد که «مئیر بن شبات»، رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل، از مدتی پیش سفرهایی به چند کشور عربی و اسلامی که با اسرائیل روابط دیپلماتیک رسمی ندارند آغاز کرده است.

«دنی دانون»، سفیر اسرائیل در سازمان ملل نیز از دیدارهای محرمانه نتانیاهو با چند تن از سران کشورهای اسلامی و عربی خبر داده و گفته بود که محور مذاکرات در این دیدارها به رسمیت شناختن اسرائیل است.

رئیس جمهور چاد روز یکشنبه طی سفری رسمی پس از نیم قرن قطع روابط با اسرائیل، به تل آویو رفت و با مقامات اسرائیلی در بیت المقدس دیدار کرد.

کلید واژه ها: بحرین سودان بنیامین نتانیاهو اسرائیل


( ۱ )

نظر شما :