شینگن نظامی برای چیست؟

نگاهی به آماده شدن آمریکا برای جنگ با روسیه

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۷۶۳۶۸ اخبار اصلی اروپا آمریکا
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره نشست احتمالی روسیه و آمریکا اظهار داشت که او مطمئن است رهبران نظامی روسی و آمریکایی از یک درگیری مسلحانه جلوگیری خواهند کرد.
نگاهی به آماده شدن آمریکا برای جنگ با روسیه

نویسنده: آرکادی ساویتسکی

دیپلماسی ایرانی: درحالی که توجه جهان معطوف سوریه است، ایالات متحده به طور چشمگیری نیروهای خود را در اروپا افزایش داده است. این تنها مربوط به یک دوره از تمرینات نظامی نمی شود که پس از چند ماه به پایان می رسد. این ساختاری جدید با ژستی بالقوه تهاجمی است. این نیروها در حالی آرایش گرفته اند که روسیه و آمریکا برای نشست آماده می شوند. این پیشینه نسبتا عجیب و غریب برای این رویداد است.

تیپ 4 هواپیمای جنگی و بخش چهارم پیاده نظام در بخشی از عملیات معروف به آتلانتیک به اروپا اعزام شده اند. با حضور نیروهای نظامی آلمان تمریناتی در مرز روسیه در لهستان، مجارستان، رومانی و کشورهای بالتیک برگزار می شود. ارتش در حال بررسی استقرار نوع کاملی از تمرینات با پشتیبانی های سخت افزاری کامل است. این نیروها به طور بالقوه افزایش پیدا کنند و در اواخر سال 2018 یا 2019 در یک سطح تقسیم بندی جدید قرار می گیرند.

فرماندهی آلمان در هسته اصلی این برنامه ها قرار دارد. فرماندهی دیگری برای پوشش خطوط کشتیرانی شمال آتلانتیک برنامه ریزی شده است. «شینگن نظامی» اجازه حرکت آسان در مرزها را در نظر دارد. ناتو روی زمین، پشتیبانی هوایی و آماده سازی تجهیزات در سراسر لهستان و کشورهای بالتیک فعالیت کرده و میزبان 800 نیروی آمریکایی است. در ماه فوریه، ارتش آمریکا بزرگ ترین تمرینات توپخانه ای در اروپا را از زمان جنگ سرد برگزار کرد. فرماندهی نظامی آمریکا، در حال بررسی این قضیه است که نیروهای آمریکایی هری اس ترومن را در منطقه مدیترانه باقی بماند. حضور نظامی در اروپا به عنوان مرکزی برای فرماندهی به جای حضور در خاورمیانه مدنظر قرار گرفته است. این حرکت برای «مواجهه با روسیه» انجام و باعث می شود دارایی های نیروی دریایی آمریکا در دریای بالتیک و دریای سیاه حفظ شود. وزیر دفاع، جیمز ماتیس به کمیته خدمات مسلح مجلس گفت که او در حال بررسی نحوه حضور نیروها در منطقه است. شش تا 10 ماه حضور پس از تمرینات نظامی عادی بوده که قرار است به نحوی تمدید شود تا تمرکز حضور پرشمار کشتی های آمریکایی در نزدیکی سوریه حفظ شود.

لهستان میزبان آناکوندا 2018، بزرگ ترین مانور نظامی ناتو، خواهد بود. نزدیک به 10 هزار نیروی نظامی، 5 هزار ماشین زرهی، 150 جت جنگنده و 45 کشتی جنگی حضور خواهند داشت. همین رویداد در دو سال پیش بسیار کوچکتر برگزار شد. این سناریو بر اساس فرضیه یک حمله شوکه کننده علیه روسیه ریخته شده است. مشخص است که نیروی عظیم برای عملیاتی تهاجمی در نظر گرفته شده است نه عملیاتی دفاعی. این مهم ترین نقض و تجاوز در قراردادی است که در سال 1977 میان ناتو و روسیه به امضا رسیده است. در این میان حدود 3600 سرباز آمریکایی در اردن حضور دارند. آنها در مانور نظامی ای دو هفته ای شرکت کردند. این به دنبال حملات صورت گرفته از سوی ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه است. وضعیت در جنوب سوریه مملو از تعارض است که ممکن است به راحتی نیروهای مسلح ایالات متحده و روسیه را در برابر هم قرار دهد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره نشست احتمالی روسیه و آمریکا اظهار داشت که او مطمئن است رهبران نظامی روسی و آمریکایی از یک درگیری مسلحانه جلوگیری خواهند کرد. مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده اند حاضرند هر کاری کنند تا خصومت ها فوران نکند. آنها چنین چیزی را می گویند اما عمل آنها متفاوت است. ایالات متحده کاری جز آماده سازی مقدمات جنگ نکرده است و مسکو باید دو برابر بیرحمانه رفتار کند. اعزام نیروهای نظامی به اروپا با ایجاد محیطی تحریک آمیز کار را برای مفید بودن نشست مشترک سخت کرده است. این کار همچنین به افزایش امنیت ایالات متحده منجر نمی شود. اما چنین کاری در حال انجام است، جو را مسموم و مشکلات بزرگی ایجاد می کند.

منبع: استراتژیک کالچر/ مترجم: روزبه آرش

کلید واژه ها: سوریه روسیه ایالات متحده امریکا


( ۶ )

نظر شما :