مایک پنس: عمدا به خواهر اون توجه نکردم

۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۴ کد : ۱۹۷۵۰۴۶ سرخط اخبار

معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: ایالات متحده از مذاکرات با کره شمالی استقبال می کند اما موضع آمریکا این است که خودکامه ترین و سرکوب گرترین رژیم در این سیاره باید از تسلیحات هسته ای خود دست بکشد.

به گزارش ایسنا، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با پایگاه آکسیوس تاکید کرد: ایالات متحده به تشدید فشار دیپلماتیک و اقتصادی علیه کره شمالی ادامه خواهد داد و تحریم ها تا زمانی که پیونگ یانگ برنامه های تسلیحاتی خودش را کنار نگذاشته، لغو نمی شود.

او گفت: می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که کره شمالی حرف ما را می فهمد و اگر فرصتی برای مذاکرات باشد که سیاست ایالات متحده آمریکا را نشان دهد رئیس جمهوری آمریکا گفته است که همواره به مذاکرات اعتقاد دارد اما مذاکره چانه زنی نیست مذاکره درک یکدیگر است.

این اظهارات پنس پس از حضور او در المپیک زمستانی کره جنوبی مطرح می شود. او در آنجا از تماس با هیات کره شمالی که مذاکراتی را با رهبری سئول داشتند، نداشت.

پنس گفت: تماسی با هیات کره شمالی نداشته است و به اعتقاد او کره شمالی دارای خودکامه ترین و سرکوب گرترین رژیم در جهان است.

او با اشاره به کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی که در هیات کره شمالی در سئول حضور داشت، گفت: من او را نادیده گرفتم. از نظر من مناسب نیست که ایالات متحده آمریکا توجهی به آن شکل به شخصی داشته باشد که خواهر یک دیکتاتور است و علاوه بر آن رهبر پروپوگاندای آن هم محسوب می شود.

مایک پنس، کره شمالی را یک کشور زندان توصیف کرد و خاندان حاکم را به سوء استفاده های گسترده ای از جمله قتل برادر کیم جونگ اون و شوهر عمه وی متهم کرد.

او گفت: این یک سری اقدامات اهریمنی است که ما به ندرت در دوره خودمان در سراسر جهان شاهد هستیم و من می خواهم با سکوتم پیام بسیار روشنی را بفرستم که مردم ایالات متحده آمریکا می دانند که ما با چه کسانی سر و کار داریم. جدای از مذاکرات دو کره هیچ اختلاف نظری میان متحدان درباره لزوم تشدید فشار بر پیونگ یانگ وجود ندارد. ما همچنان در تعهدات مشترک خودمان مبنی بر اینکه رژیم کیم در کره شمالی باید به صورت دائمی برنامه تسلیحات هسته ای خود را کنار بگذارد متحدیم و باور داریم و باید آنها پیش از هر اقدامی خلع سلاح هسته ای را بپذیرند تا بتوان بعدا درباره تحریم ها صحبت کرد.


نظر شما :