تحریم‌های آمریکا هیچ تأثیری بر همکاری روسیه و ایران ندارد

۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۷ کد : ۱۹۷۴۸۳۳ سرخط اخبار

سفیر مسکو در تهران گفته است، ایران شریک استراتژیک روسیه است و تحریم های جدید آمریکا هیچ اثری بر همکاری های دوجانبه بویژه در زمینه فنی و نظامی نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران تأکید کرد، تحریم های جدید آمریکا هیچ اثری بر همکاری ها میان مسکو و تهران نخواهد داشت بویژه در زمینه همکاری های نظامی و فنی.

بنا بر این گزارش، این دیپلمات روس در مصاحبه با خبرگزاری «اینترفکس» گفته است که مسکو قصد دارد همکاری ها در حوزه ضدتروریسم را با تهران افزایش دهد.

جاگاریان ادامه داد، «ایران شریک استراتژیک روسیه است و مسکو در چشم انداز درازمدت این دیدگاه را درباره ایران حفظ خواهد کرد.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به سوالی درباره «احتمال ایجاد پایگاه دریایی ایران در سوریه» تأکید کرد: «من هیچ اطلاعی از چنین طرح هایی ندارم... اما آنچه مسلم است تمام نیروهای خارجی که در خاک سوریه هستند، پس از شکست کامل تروریست ها سوریه را ترک خواهند کرد».

انون کاتسا (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها) در تاریخ 29 ژانویه (9 بهمن ماه) رسما اجرایی شد. این قانون به دولت آمریکا این اختیار را می دهد تا کشور سومی را به خاطر قراردادهایی که با شرکت های بخش نظامی روسیه به امضا می رسانند، تحریم کند. قانون کاتسا قانونی است که به طور خاص سه کشور روسیه، کره شمالی و ایران را مشمول تحریم می کند.

نهم آبان ماه سال جاری بود که فهرست تحریم های ایران بر اساس قانون کاتسا به روزآوری شد و بیست و نهم آبان ماه، دو فرد ایرانی و چهار شرکت (دو ایرانی، دو آلمانی) در رابطه با تحریم های ضدتروریسم توسط وزارت خزانه داری آمریکا در فهرست تحریم قرار گرفتند.

چهاردهم دی ماه نیز، نام 5 نهاد ایرانی و 3 فرد غیر ایرانی به فهرست تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا افزوده شد. بیست و دوم همین ماه واشنگتن با اعمال تحریم هایی دیگر (14 شخصیت حقیقی و حقوقی) بار دیگر تعلیق تحریم های ایران ذیل برجام را تمدید و اعلام کرد که اگر خواسته های دولت آمریکا تحقق نیابد، این آخرین تمدید تعلیق تحریم های هسته ای بر اساس برجام خواهد بود.


نظر شما :