پوتین اصل نامه "اسکار شیندلر" را به نتانیاهو هدیه کرد

۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۱:۵۳ کد : ۱۹۷۴۷۳۴ سرخط اخبار

رئیس جمهوری روسیه در جریان گفت وگوهایش با نخست وزیر اسرائیل اصل نامه "اسکار شیندلر" از اعضای حزب نازی را که گفته می شود باعث نجات هزاران یهودی در دوران جنگ دوم جهانی شد، به نتانیاهو داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جریان سفر کاری خود به مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرد و درباره مسائل مختلف منطقه ای از جمله اوضاع در ایران، سوریه و لبنان با وی به گفت وگو پرداخت.

آنا جاناتان لئوس، سخنگوی نتانیاهو گفت: پس از دیدار میان نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهوری روسیه پوتین هدیه ای به نتانیاهو داد. این هدیه اصل نامه اسکار شیندلر به همسرش بود.

وی گفت: نخست وزیر اسرائیل بابت این هدیه بسیار خوشحال شد. نتانیاهو قصد دارد تا این هدیه را به بزرگترین بنای یادبود هولوکاست در نزدیکی قدس اهدا کند.

اسکار شیندلر یکی از اعضای حزب نازی آلمان هیتلری بود که در دوران جنگ دوم جهانی بیش از هزار یهودی را با عنوان استخدام در کارخانه لهستانی خود از دست نازی ها نجات داد.

در جریان دیدار نتانیاهو با پوتین، نخست وزیر اسرائیل گفت که تل آویو هرگز حضور شوروی را در شکست نیروهای نازی در خلال جنگ دوم جهانی از یاد نمی برد.

پوتین نیز اقدامات اسرائیلی ها را در "حفظ خاطره سربازان شوروی که یهودیان اروپا را از دست نازی ها نجات دادند" مورد ستایش قرار داد.


( ۱۱ )

نظر شما :