سئول: اگر کره شمالی از تسلیحات اتمی استفاده کند نابود می‌شود

۰۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۶ کد : ۱۹۷۴۶۹۳ سرخط اخبار

وزیر دفاع کره جنوبی هشدار داد که اگر کره شمالی علیه کشورش یا آمریکا از تسلیحات اتمی استفاده کند، از صحنه روزگار محو خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سانگ یانگ مو» وزیر دفاع کره جنوبی در پیامی هشدار آمیز گفت که اگر کره شمالی از تسلیحات اتمی استفاده کند، از «صحنه روزگار محو خواهد شد».

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در این خصوص گزارش کرد، سانگ یانگ مو اینگونه گفت که استفاده «پیونگ یانگ» از تسلیحات اتمی علیه کره جنوبی یا آمریکا یک «خودکشی» برای کره شمالی به حساب می آید.

وزیر دفاع کره جنوبی در یک نشست امنیتی در سنگاپور گفت: «رژیم کره شمالی احتمالاً اگر از تسلیحات هسته ای پیشرفته علیه کره جنوبی یا آمریکا استفاده کند، از روی نقشه محو خواهد شد».

این مقام نظامی سئول تصریح کرد: «ایده بی موردی است که کره شمالی از تسلیحات هسته ای برای وحدت (دو کره) استفاده کند. تهدیدات کیم یونگ اون در خصوص حمله هسته ای چیزی جز تبلیغات نیست» و این تهدیدات عملی نمی شود.

در عین حال، یانگ مو از موضع کنونی کره جنوبی برای تقویت روابط با کره شمالی از طریق گفت وگو حمایت کرد و گفت: «شاید مسیر سختی باشد و زمان زیادی به طول بیانجامد اما فکر می کنم ما می بایست ما باید از طریق صبر این مسیر را طی کنیم».

وزیر دفاع کره جنوبی سخنرانی خود را درست چند روز بعد از دیدار با «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در هاوایی ایراد کرد و در آنجا بر همکاری دو کشور برای خلع سلاح شبه جزیره کره تأکید کردند و افزود: «تلاش ها برای مانع تراشی در مسیر ائتلاف آمریکا و کره جنوبی با شکست مواجه می شود».

کلید واژه ها: کره جنوبی دفاع کره دفاع کره جنوبی


نظر شما :