درخواست ۳۵۰ شخصیت‌ برجسته برای توقف "تشدید آتش جنگ" در یمن

۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۵۰ کد : ۱۹۷۳۸۶۴ سرخط اخبار

بیش از ۳۵۰ شخصیت برجسته از جمله شش تن از برندگان جایزه صلح نوبل، ژنرال های سابق ارتش، سیاستمداران، دیپلمات ها و هنرمندان، در هزارمین روز جنگ داخلی یمن، از رهبران فرانسه، آمریکا و انگلیس درخواست کردند که "تشدید آتش جنگ" در این کشور را متوقف کنند و به جای آن از کرسی های خود در شورای امنیت سازمان ملل در مسیر صلح استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین، در این بیانیه امضای هنرمندانی همچون ژولیت بینوش و شارلوت رمپلینگ، بازیگران سینما و پیتر گابریل، خواننده گروه جنسیس و نیز رهبران مذهبی و رییسان تعداد زیادی از نهادهای امدادرسانی برجسته انگلیس به چشم می خورد.

در بیانیه آن ها به رهبران این سه کشور غربی آمده است: اگر نمی خواهید مسئولیت جان هزاران کودک یمنی دیگر به دوش شما بافتد، اکنون باید کاری کنید. یمن نمی تواند بیش از این منتظر بماند. یمن برای جلوگیری از فاجعه و قحطی بیشتر، به آتش بسی فوری نیاز دارد؛ آتش بسی که به منع دسترسی به مواد غذایی، سوخت و ملزومات درمانی پایان دهد و برای فرایند صلح جامع سرمایه گذاری کند.

این درخواست پس از آن مطرح می شود که پنی موردانت، وزیر امور توسعه بین الملل دولت انگلیس متعهد شد، بر تضمین هایی که شخصا از جانب رهبران عربستان به وی داده شده و به منع دسترسی به کمک های بشردوستانه و تجاری پایان می دهند، نظارت می کند.


نظر شما :