لفاظی جدید کره‌شمالی علیه ترامپ

۲۶ آذر ۱۳۹۶ | ۲۰:۴۲ کد : ۱۹۷۳۸۱۷ سرخط اخبار

خبرگزاری رسمی کره شمالی با تکرار لفاظی ها علیه رئیس جمهوری آمریکا مدعی است ایالات متحده از آزمایش به ظاهر موفقیت آمیز موشکی آن "ترسیده" است. پیونگ یانگ ترامپ را "مجنون پیر" دانسته و آن را به "رسوایی و نابودی" تهدید کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه میرر، در بیانیه کره شمالی آمده است: ترامپ مجنون پیر از آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک قاره پیمای هوآسونگ-۱۵ جمهوری دموکراتیک خلق کره وحشت کرده است و درباره یک رویکرد جدی سخن می گوید.

در ادامه این بیانیه می خوانیم: تندروهای ضد جمهوری دموکراتیک خلق کره از جمله سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد اظهارات بی معنی مانند "شرایط خطرناک" مطرح می کنند و به حدی خیره سر شده اند که به جمهوری دموکراتیک خلق کره می گویند "خطا نکند". دیوانگان جنگ طلب ایالات متحده از کنگره می خواهند تا درباره مساله حملات پیشگیرانه علیه کره شمالی بحث و رایزنی کند و به نیاز به خروج شهروندان آمریکایی از کره جنوبی اشاره دارند تا برای ایجاد یک جنگ علیه کره شمالی وارد عمل شوند و این یک واقعیت ثابت شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هنوز به بیانیه کره شمالی واکنشی نشان نداده است اما ترامپ ید طولایی در توهین به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دارد. در ادامه بیانیه وزارت خارجه کره شمالی که خبرگزاری کی سی ان ای آن را منتشر کرد، آمده است: تخاصم آمریکا تحمل شدنی نیست. حرف های پوچ ترامپ درباره "تقابل نظامی" خنده آور است چرا که او متوجه نیست سخنانش چه معنایی دارند.


نظر شما :