صبر استراتژیک آمریکا در قبال ایران تمام شده

۱۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۴ کد : ۱۹۷۳۵۹۶ سرخط اخبار

ژنرال "هربرت مک مستر" مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی اعلام کرد صبر استراتژیک کشورش در قبال اقدامات و سیاست های ایران به پایان رسیده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت خبری "هیل"، این ژنرال آمریکایی در اظهاراتی در "انجمن امنیت ملی رونالد ریگان" در "سیمی ولی" کالیفرنیا، مواضع و سیاست خارجی دولت ترامپ را تشریح کرد و آن را مشابه سیاست دولت رونالد ریگان رییس جمهور اسبق جمهوریخواه آمریکا دانست.

او با اشاره به اینکه از شباهت های دولت ریگان و ترامپ، سرسختی در برابر رژیم ها و کشورهای یاغی و سرکش است، با ادعای اینکه دولت های ایران و کره شمالی از مصادیق کشورهای سرکشی هستند که امنیت ملی آمریکا را تهدید می کنند، گفت: صبر استراتژیک واشنگتن در قبال این دو کشور پایان یافته است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: صبر استراتژیک آمریکا در قبال ایران تمام شده

ژنرال مک مستر مدعی شد: "دوران صبر استراتژیک آمریکا در برابر حکومت ایران تمام شده است. رژیم هایی چون ایران و کره شمالی حاکمیت همسایگانشان را نقض کرده و به دنبال سلاح های کشتار جمعی بوده و به دیگر کشورها تروریسم صادر می کنند."

او همچنین در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی گفت: احتمال جنگ آمریکا با رژیم پیونگ یانگ روز به روز در حال افزایش است."

او افزود: رهبر کره شمالی حال خود را با انجام آزمایش های مکرر موشکی و هسته ای بهتر می کند.

این مقام کابینه ترامپ با وعده انتشار استراتژی امنیت ملی دولت ترامپ طی ماه های آینده، گفت: پرزیدنت ترامپ به زودی جزییات استراتژی امنیت ملی خود را تشریح خواهد کرد.

"مک مستر" حفاظت از کشور و مرزها، افزایش رفاه آمریکایی ها، حفظ صلح جهانی از طریق افزایش قدرت ملی و در نهایت افزایش نفوذ جهانی آمریکا را از مهم ترین اجزای استراتژی امنیت ملی دولت ترامپ دانست.

گفتنی است طی 11 ماه گذشته، یکی از نقاط ضعف دولت ترامپ به گمان بسیاری از ناظران و تحلیلگران نداشتن رویکرد مشخص در زمینه سیاست خارجی و در پیش گرفتن سیاست های متناقض و غیر منسجم بین بخش های مختلف دولت آمریکا بوده است.

کلید واژه ها: دولت ترامپ


نظر شما :