عون: بازداشت حریری توسط عربستان را اقدامی خصمانه می‌دانیم

۲۵ آبان ۱۳۹۶ | ۰۴:۱۵ کد : ۱۹۷۳۲۵۷ سرخط اخبار

رئیس جمهور لبنان تأکید کرد نخست وزیر مستعفی این کشور در عربستان بازداشت شده و در ادامه این اقدام ریاض را «خصمانه» توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، میشل عون رئیس جمهور لبنان اعلام کرد سعد الحریری در عربستان بازداشت شده است و لبنان این را «اقدامی خصمانه» علیه خودش می داند.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، عون در شورای ملی رسانه های لبنان گفت: آنچه در رابطه با الحریری انجام شده نقض آشکار حقوق بشر است، بیروت هر آنچه در راستای درخواست برای آزادی او وجود داشته باشد ، انجام خواهد داد و با کشورهای عربی و غربی در این رابطه در تماس است. 

رئیس جمهور لبنان تصریح کرد: وحدت ملی، دروازه فعلی برای ثبات است؛ درباره وضعیت مالی کشور نگرانی وجود ندارد و وضعیت ، بهتر از خوب است.

میشل عون بار دیگر به الحریری پرداخت و گفت: هیچ چیزی عدم بازگشت الحریری پس از 12 روز از استعفا را توجیه نمی کند؛ ما او را یک «بازداشت شده» می دانیم و این بر خلاف توافقنامه وین است. 

وی افزود:آماده گفت وگو درباره استعفای الحریری هستیم به این شرط که به حاکمیت و امنیت لبنان ضربه ای وارد نشود. نمی توان درباره استعفایی که در خارج اعلام شده تصمیم گرفت، الحریری باید به لبنان بازگردد تا یا استعفایش را تقدیم کند یا اینکه از این اقدام انصراف دهد.

کلید واژه ها: الحریری


نظر شما :