ترکی فیصل: با تجزیه کشورهای عربی مخالفیم

۳۰ مهر ۱۳۹۶ | ۲۱:۱۷ کد : ۱۹۷۲۶۹۸ سرخط اخبار

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان امروز (یک شنبه) در سخنانی، عراق را یک کشور "برادر و دوست" توصیف و تاکید کرد که عربستان مخالف تقسیم کشورهای عربی است.

به گزارش ایسنا، ترکی الفیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در مصاحبه با روزنامه سعودی الریاض گفت، عراق یک کشور دوست و برادر است. تقسیم کشورهای عربی مساله ای است که عربستان با آن مخالف است.

وی در سخنانی از واشنگتن گفت: خودخواهی "برخی از رهبران عرب" منجر به آشوبی شد که در حال حاضر در آن به سر می بریم. همچنین بهار عربی و تغییر نظام ها در رساندن منطقه به این سطح از تخریب ها به ویژه در سوریه، عراق، یمن و لیبی نقش داشت.

ترکی الفیصل با طرح ادعاهای بی اساس درباره ایران گفت: مسئولیت عربستان این است که به این کشورها کمک کند تا یک قرارداد و توافق اجتماعی جدیدی شکل بگیرد و آرمان های ملت هایشان را محقق سازند، چراکه خلأ در کشورها که به دلیل فروپاشی نظام ها حاصل شده، منجر شد که راه هایی ایجاد شود که "اسرائیل و ایران از طریق آنها مداخله کنند و با طرح های خود منطقه ما را به بازی بگیرند!"

اظهارات این امیر سعودی در حالی مطرح می شود که هرازگاهی اخباری از دیدارهای محرمانه و غیرمحرمانه مقامات سعودی و اسرائیلی منتشر می شود.


نظر شما :