ترامپ: کاری کردم مطمئن شویم ایران به سلاح هسته ای دست نمی یابد

۲۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۱ کد : ۱۹۷۲۵۹۵ سرخط اخبار

رئیس جمهوری آمریکا در اندیشکده هریتیج با شمردن چالش هایی که کشورش با آن روبرو است، گفت: مانند رونالد ریگان به صلح از طریق قدرت اعتقاد دارم.

به گزارش انتخاب، دونالد ترامپ شامگاه سه شنبه به وقت محلی با حضور در اندیشکده هریتیج آمریکا افزود: باور داریم که مهاجرت زنجیره ای به آمریکا باید قطع شود.

وی ادامه داد: همه تازه فهمیده اند که همانطور که کشورهای دیگر نیازهای خود را در اولویت قرار دهند، من نیازهای آمریکا را در اولویت قرار می دهم.

رئیس جمهوری آمریکا یادآور شد: به همین دلیل از توافقنامه های یک طرفه همچون توافقنامه پاریس و تی پی پی (توافقنامه اقیانوس آرام) خارج شدیم.

ترامپ اضافه کرد: دولت من به دنبال تحکیم روابط قبلی و ساخت دوستی های جدید بر اساس منافع و اهداف مشترک است.

وی با تاکید بر اینکه به دفاع از کشور پایبندیم، اتهام علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد و گفت: هفته گذشته راهبردمان را در قبال ایران اعلام کردم، من کاری کردم که مطمئن شویم ایران به سلاح هسته ای دست نمی یابد و پاسداران اسلامی و انقلابی ایران را تحت تحریم های جدید گذاشتیم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین درباره همسایه آمریکای لاتین خود هم گفت: توافق یک طرفه با کوبا را ادامه ندادم.

وی با افتخار از لغو کردن قرارهای دولت قبلی با کوبا صحبت کرد و گفت تا زمانی که مردم کوبا آزادی اندیشه و دین نداشته باشند، تحریم های این کشور را بر نخواهد داشت.

ترامپ افزود: انرژی سالم حاصل از ذغال سنگ را برمی گردانیم و انرژی پاک تولید می کنیم. از صنایع آمریکا دفاع می کنیم و محصولاتی می خواهیم که روی آنها نوشته شده است'ساخت آمریکا'.

وی در این سخنرانی هم نتوانست از دولت گذشته انتقاد نکند و اظهار داشت: برنامه خدمات درمانی فاجعه بار اوباما را پایان می دهیم. بعد از سال های سال که دولتی مانع ایجاد شغل در این کشور شده است، دوباره شغل ها را به این کشور بازمی گردانیم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: بزرگترین هدیه کریسمس را به مردم کشورمان می دهیم؛ بزرگترین کاهش مالیات در تاریخ این کشور.

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر پیگیری سیاست های جنجالی دولتش گفت: در 9 ماه گذشته بیش از هر آنچه رییس جمهورهای تاریخ آمریکا در 9 ماه اول قدرتشان انجام داده اند، فعالیت موثر داشته است.

وی بدون اشاره به توافق هسته ای و تصمیم کشورش در مورد ادامه ی آن گفت: سیاست های تند مقابل ایران و کره شمالی را به خاطر حفظ منافع آمریکا انجام داده است.

بیشترین تمرکز سخنرانی ترامپ در جمع هوادارانش در این اندیشکده مربوط به سیاست های داخلی امریکا و تغییر دادن برنامه ها و سیاست های دولت باراک اوباما بود.

او برنامه ی خدمات درمانی اوباما را که بیش از بیست میلیون آمریکایی را تحت پوشش بیمه درمانی قرارداده است، «فاجعه بار» خواند و قول داد به زودی جایگزین آن را معرفی کند.

ترامپ از مردم امریکا خواست تا در برنامه کاهش مالیات با او همراهی کرده و بزرگترین کاهش مالیات در تاریخ این کشور را رغم بزنند. برنامه ترامپ برای کاهش مالیات به شدت مورد انتقاد لیبرال ها و چپ گراها در آمریکاست چرا که این برنامه مالیات میلیاردرهای آمریکایی را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد، در حالی که وضعیت اقتصادی طبقه متوسط را به خطر می اندازد.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد، آمریکا کاری کرد که داعش طعم شکستی بی رحمانه را بچشد.

اندیشکده هریتیج از معدود اندیکشده های تندروی محافظه کار در آمریکاست که به خاطر نقش گسترده ای که در تدوین سیاست های دولت رونالد ریگان داشت، شهرتش را به دست آورد.

در طول کمپین های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ این موسسه از دونالد ترامپ حمایت کرد و هدایتگر دوره ی زمانی انتقال قدرت از اوباما به ترامپ بود.

 

 


نظر شما :