هر نوع تحریم سپاه به مثابه تحریم ایران است

۲۴ مهر ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۹ کد : ۱۹۷۲۵۲۹ سرخط اخبار

نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: هر نوع تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به مثابه تحریم کل کشور ایران و به مصائب اعلام جنگ می بینیم و آمریکا را از کرده خودش پشیمان خواهیم کرد.

یحیی کمالی پور در گفت وگو با ایسنا درباره اظهارات سخیفانه «ترامپ» درباره برجام و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: «ترامپ» در سخنان خود بیشتر توهین کرده است.

وی ادامه داد: ترامپ به عنوان رییس جمهور کشوری که مدعی سردمداری دنیا و حقوق بشر را دارد، باید بیانات و عملکردش در همین راستا باشد اما آنچه که ما در این سخنرانی از ترامپ مشاهده کردیم، گفتار مودبانه و محترمانه ای نبود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ترامپ با این سخنرانی خود مقررات بین المللی را نقض و عملا خودش را از برجام خارج کرد.

وی از لازم الاجرا بودن برجام فی ما بین کشورهای امضاء کننده آن سخن به میان آورد و بیان کرد: دنیا در مسیری در حال حرکت است که تاکنون پایبند به یکسری قراردادها و مقررات بوده است، بنابراین از نظر حقوق بشری هیچ کشوری نمی تواند مصوبات برجام را یک جانبه زیرپا گذاشته و نقض پیمان کند که آمریکا در بیان قصد چنین کاری را دارد.

کمالی پور اظهار کرد: آمریکا ادعای دموکراسی می کند در حالی که آمریکا کشوری است که زیاد به دموکراسی پایبند نیست، از سوی دیگر آمریکا مدعی مبارزه با گروه های افراطی و تروریستی است درحالی که آمریکا پرورش دهند داعش، وهابیت و ... در منطقه است.

وی تاکید کرد: ترامپ و دولت آمریکا هیچ یک از معیارهای بین المللی را در این ادبیات رعایت نکرده اند، ضمن آنکه توهین به ارگان های مورد قبول یک کشور به معنی توهین به همه آحاد آن کشور است.

نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: هر نوع تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مثابه تحریم کل کشور ایران و به مصائب اعلام جنگ می بینیم، بنابراین اگر آمریکا بخواهد به این حرکت های خودخواهانه خود ادامه دهد، ملت ایران در طول تاریخ ثابت کرده است که زیر بار زور نمی رود و نخواهد رفت و مطمئنا سپاه مقتدر ما و سایر نیروهای مسلح و در کنار آن همه مردم ایران با اتحاد، آمریکا را از کرده خودش پشیمان خواهیم کرد.

وی با تاکید برآنکه آمریکا باید بداند که با ملت بزرگ ایران نمی تواند دربیفتد، تصریح کرد: سپاه محبوب ملت ایران است و همواره محبوب خواهد ماند، زیرا سپاه به عنوان یک نظام مقدس تا امروز پرچمدار حفاظت و حراست از آرمان های انقلاب بوده است.

نماینده مردم جیرفت درخانه ملت در پایان در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر کاهش پروازهای فرودگاه جیرفت از سه پرواز به یک پرواز در هفته گفت: مذاکراتی که با مدیر عامل هواپیمایی ماهان داشته ام مقرر شد که این دستورالعمل اجرایی نشود.


نظر شما :