پاسخ قاطع، کوبنده و سخت ایران به آمریکا

۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۵ کد : ۱۹۷۲۳۲۳ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره هشدار سردار جعفری به آمریکا برای تحریم سپاه گفت: امیدوارم هیأت حاکمه آمریکا در ادامه خطاهای راهبردی خود این اشتباه مهم و استراتژیک را انجام ندهند ولی اگر به سمت چنین تصمیمی حرکت کنند پاسخ ایران بسیار قاطع، کوبنده و سخت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اظهارات سردار جعفری و هشدار به آمریکایی ها عنوان کرد: امیدوارم هیات حاکمه  آمریکا در ادامه خطاهای راهبردی خود این خطای مهم و استراتژیک را انجام ندهند و دوراندیشی لازم را داشته باشند ولی اگر به سمت چنین تصمیمی حرکت کنند پاسخ ایران بسیار قاطع، کوبنده و سخت خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: امیدوارم عقلای قوم و خردمندانی که در آمریکا می توانند باشند در مسیر عدم اتخاذ چنین تصمیم خطرناکی گامهای لازم را بردارند.

وی درباره عملیات نظامی ترکیه در ادلب و موضع ایران هم گفت: مواضع ما با ترکیه و روسیه درباره موضوعات سوریا تا حد زیادی همواره مورد مشورت است و هماهنگیهای لازم و بهنگام صورت می گیرد

قاسمی درباره دری اصفهانی و اظهارات سخنگوی  قوه قضاییه عنوان کرد: آنچه توسط سخنگوی قوه قضاییه و تصمیمات این قوه مطرح شده متین است و در آن خصوص اظهارنظری ندارم.

وی افزود: ایشان چندین دهه است برای نهادها و ارگانهای جمهوری اسلامی تلاشهای زیادی داشته و همکاریهای زیادی با وزارتخانه های مختلف داشته است  و در برخی حوزه ها و نشست های کارشناسی بعنوان مشاور فعالیت داشته و تلاشهای مثبتی در مقاطعی داشته است. بازگشت ١.٧ میلیارد یورو گفته میشود از تلاشهای ایشان است.

قاسمی گفت: وظیفه وزارتخارجه تحقیق و تفحص درباره روابط پنهان و درون افراد  نیست و این وظیفه ذاتی سایر ارگان های جمهوری اسلامی است.

وی بار دیگر تاکید کرد که ایران تغییر موضع درباره برجام ندارد و مسایل موشکی بخشی از سیاست های دفاعی ایران است که دنبال می شود و هیچ مغایرتی با قطعنامه ٢٢٣١ ندارد و این سیاست کما فی السابق با حدیت تمام ادامه می یابد.

قاسمی تصریح کرد: ایران در خصوص مسائل دفاعی خود تصمیم گیر نهایی خواهد بود و اجازه ورود و دخالت به سایر دولت ها نخواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد که در سفر ظریف به سلیمانیه هیچ مذاکره ای انجام نشد و پیامی هم مبادله نشد.


نظر شما :