آیا سفر شاه عربستان به مسکو نشانه‌ای از پایان جنگ سوریه است

۱۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۲ کد : ۱۹۷۲۱۸۲ سرخط اخبار

یک خبرگزاری روسی سفر قریب الوقوع شاه سعودی به مسکو را در راستای موضع جدید عربستان برای پایان دادن به بحران سوریه دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه در یادداشتی با عنوان «سفری که از پایان جنگ خبر می دهد»، سفر پیش روی «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» به مسکو را نشانه ای از نزدیکی پایان بحران سوریه توصیف کرد.

در این یادداشت آمده است: قرار است «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود»، شاه عربستان در سفری که بسیار پراهمیت خوانده می شود، به روسیه سفر کند.

اسوپتنیک افزود: ملک سلمان پنجم اکتبر به مسکو می رسد و تا هفتم که شصت و پنجمین سالروز تولد «ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه است، در آنجا می ‍ماند.

به نوشته این خبرگزاری روسی، ناظران سفر پادشاه عربستان به روسیه را بسیار مهم برشمرده و معتقدند این سفر از پایان جنگ در سوریه خبر می دهد.

اسپوتنیک افزود: روسیه تلاش زیادی برای کمک به سوریه در جنگ با تروریسم و به منظور بازگشت صلح به این کشور و کشورهای همجوار آن کرده است تا جایی که برخی ناظران به رئیس جمهور روسیه به عنوان ضامن صلح در خاورمیانه می نگرند.

به تعبیر «پیوتر اکوبوف»، نویسنده و روزنامه نگار روسی، روسیه و عربستان در دو جبهه مختلف در سوریه بودند اما هر دو به دنبال پایان دادن به این وضعیت هستند، از همین رو مسکو منتظر آمادن شاه سعودی است.

این خبرگزاری روسی نوشت: روسیه اولین کشوری بود که استقلال عربستان را در سال 1926 به رسمیت شناخت و ملک سلمان اولین پادشاه سعودی است که به روسیه سفر می کند.


نظر شما :