هیچ کس به گفتگو با اسد نرفت

۰۷ مهر ۱۳۹۶ | ۰۱:۴۷ کد : ۱۹۷۲۱۱۲ سرخط اخبار

کارلا دل پونته، عضو برجسته سابق کمیته تحقیقات سازمان ملل درباره سوریه در اظهاراتی مجددا جامعه بین المللی را به دلیل شکست در حل جنگ داخلی سوریه سرزنش کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه سوئیس اینفو، کارلا دل پونته که دادستان کل سابق دادگاه کیفری بین المللی برای یوگسلاوی سابق بوده در مصاحبه ای با نشریه بلیک گفت: اقدامات وحشیانه ای که از سوی گروه تروریستی داعش در سوریه انجام شده بدتر از اتفاقاتی بوده که در یوگسلاوی و روآندا اتفاق افتاد.

او امروز (چهارشنبه) در این مصاحبه گفت: جنگ اوکراین را به خاطر دارید؟ برای این جنگ همه وزیران امور خارجه چمدان هایشان را بسته و به کی یف رفتند اما ندیدیم که یک ذره از این کارها در قبال سوریه انجام دهند و هیچکس برای مذاکره با بشار اسد به دمشق نرفت.

دل پونته که اخیرا از کمیسیون مستقل تحقیقات سازمان ملل برای سوریه کناره گیری کرد مدعی شد: یک مداخله نظامی در این کشور ضروری بوده و هنوز هم لازم است.

او گفت: آمریکایی ها تهدید به مداخله کردند اما آن زمانی که ما تهدید می کنیم باید تبعاتی وجود داشته باشد.

وی درباره  اقدامات وحشیانه گروه تروریستی داعش گفت: داعش قربانیانش را شکنجه کرده و آنها را زنده نگه می دارد تا شکنجه آنها را ادامه دهد.

او تاکید کرد که تاکنون هرگز ندیده بود که کودکان را شکنجه کنند. افراط گران حتی از جنایت هایشان فیلم گرفتند و در پایان یکی از همین فیلم ها سر یک پسر ۱۲ ساله را می برند و من هیچ وقت نگاه این پسر را فراموش نخواهم کرد.

وی گفت که دیگر اعتقاد ندارد که طرف های درگیر در جنگ داخلی سوریه به دنبال عدالت برای قربانیان باشند. زمانی که در سال ۲۰۱۱ تحقیقات سازمان ملل آغاز شد نمایندگان دولت سوریه طرف جنایت ها محسوب می شد اما با گذشت زمان به گفته دل پونته همه طرف های این جنگ شامل تروریست ها، افراط گران داعش، مخالفان و دولت بشار اسد مرتکب جنایات جنگی شدند.

او با این حال اظهار تاسف کرد از اینکه مجرمان جنگی مجازات نمی شوند و اعضای شورای امنیت سازمان ملل نیز دهانشان را بسته اند.

کلید واژه ها: پونته


نظر شما :