ترامپ یک نژادپرست جنسیت‌گرای قلدر است

۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۳ کد : ۱۹۷۱۸۱۳ سرخط اخبار

قائم مقام رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلیس، دونالد ترامپ را "یک نژاد پرست جنسیت گرای قلدر" خواند و گفت امکان دیدار رسمی از انگلیس نباید برای وی فراهم شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، جو سویینسون، قائم مقام رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلیس در کنفرانس سالانه این حزب گفت، ترزا می، نخست وزیر این کشور باید از دعوت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا صرف نظر کند.

وی همچنین علیه "سیاست های این فرد خشن" هشدار داد و از "فریادهای خشم آلود، احمقانه و ترامپ مانند" انتقاد کرد.

سویینسون اظهار کرد: ترامپ یک قلدر، یک جنسیت گرا و یک نژادپرست است. او از تحقیر جنسیتی بانوان به خود می بالد. او با بی رحمی یک خبرنگار را به خاطر ناتوانی اش به سخره گرفت، حقوق دگرباشان جنسی را نادیده گرفت و به عنوان کسی که به رک گویی معروف است، از یک نازی به عنوان یک "نازی" یاد نمی کند.

وی همچنین تصریح کرد: دولت محافظه کار انگلیس دعوت ترامپ برای دیدار رسمی از کشور را صحیح می داند، اما سخت در اشتباه است.

وی افزود: سیاست های این قلدر، حقوق بشر را پایمال می کند، تغییرات آب وهوایی را نادیده می گیرد و نفرت و تفرقه را مانند سم در جامعه می پراکند.

 ترزا می پیشتر نیز به خاطر عدم انتقاد صریح و مستقیم و محکوم نکردن ترامپ بر سر ممنوعیت سفر مسلمانان و اظهاراتش در واکنش به خشونت های راستگرایان افراطی در شارلوتزویل ویرجینیا، با انتقاداتی مواجه شده بود.

 سویینسون همچنین موضع نخست وزیر انگلیس را نشانه ضعف این کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا دانست.

وی گفت: در ناامیدی پس از خروج از اتحادیه اروپا، چقدر ساده ارزش هایمان را کنار خواهیم گذاشت تا از بروز فاجعه اقتصادی جلوگیری کنیم!

این عضو حزب لیبرال دموکرات در انتقاد از "پوپولیست هایی" که "به راحتی با اظهاراتشان گروه های دیگر را قربانی می کنند"، گفت: شعارها و فریادهای خشمگینانه، احمقانه و به سبک ترامپ و (نایجل) فاراژ، هیچ مشکلی را حل نمی کند.

او با اشاره به تعهد حزب لیبرال دموکرات برای برگزاری همه پرسی دوم بر سرهر یک از توافق های بریگزیت که با بروکسل در خصوص آن مذاکره شده باشد، گفت: ما کاملا حق داریم تا برای خروج از بریگزیت مبارزه کنیم. خروج از اتحادیه اروپا دنبال کردن ارزش هایمان، محافظت از حقوق بشر، مقابله با بحران تغییرات اقلیمی و حل مشکلات جهانی را دشوار می سازد.

نخست وزیر انگلیس در ماه ژانویه و کمی پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به وی پیشنهاد داد تا دیداری رسمی از انگلیس داشته باشد. با این وجود همچنان تاریخی برای این دیدار مقرر نشده است.

بر اساس گزارش ها، در حالی که این مقام جمهوری خواه با حجم انتقادات زیادی در نظر اذهان عمومی بریتانیا مواجهه است، تمایل چندانی به این دیدار ندارد. با این وجود، وزرای دولت انگلیس تاکید کردند که در تلاشند تا زمان مناسبی را برای این سفر تعیین کنند.

ترزا می نیز گفت: ملکه به طور رسمی از رییس جمهور آمریکا دعوت کرده است. ترامپ این دعوت را پذیرفته و تنها تعیین تاریخ این دیدار و فراهم کردن تدارکات آن باقی مانده است.

کلید واژه ها: حزب لیبرال لیبرال دموکرات رسمی از حزب لیبرال دموکرات


نظر شما :