مرکل: شرایط حاکم در لیبی مشابه ترکیه است

۰۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۴ کد : ۱۹۷۱۱۹۴ سرخط اخبار

صدراعظم آلمان در گفت وگو با یکی از روزنامه های این کشور ضمن تاکید بر لزوم عملکرد شفاف لیبی در زمینه جلوگیری از ورود پناهجویان، بر مقابله با قاچاقچیان انسان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت آلمان از اقدامات گارد ساحلی لیبی در زمینه پناهجویان انتقاد کرد.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان بر همکاری با گارد ساحلی لیبی تاکید کرد و در عین حال گفت که این اقدام باید در چارچوب قوانین جهانی باشد.

وی در گفت وگو با نشریه «ولت آم زونتاگ» خواستار شفاف سازی در زمینه جلوگیری از نجات دادن پناهجویان در دریای مدیترانه شد و گفت: «مسلما اهمیت زیادی دارد که گارد ساحلی لیبی در زمینه برخورد با پناهجویان و مهاجران، به قوانین جهانی و سازمان های مردم نهاد توجه داشته باشد و اگر در این مورد تردیدی وجود داشته باشد در این صورت ما اعتراض خواهیم کرد.»

مرکل چند روز پیش با نماینده مسئول در زمینه پناهجویان سازمان ملل و سازمان جهانی مهاجرت، رایزنی کرده است. صدراعظم آلمان گفت: «در لیبی هم همان وضعی حاکم است که در ترکیه. ما به قاچاقچیانی که به بهای مرگ بسیاری از انسانها فعالیت می کنند، اجازه عمل نمی دهیم.»

صدراعظم آلمان همچنین گفت که نباید ایتالیا و یونان به تنهایی و فقط به دلیل موفقعیت جغرافیایی خود بار ورود پناهجویان را تحمل کنند.

چندی پیش، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی اعلام کرده بود که گروهی مسلح در لیبی جلوی کار قاچاقچیانی که پناهجویان را با قایق هایی به سمت اروپا می برند، می گیرد.

این گروه متشکل از شماری افراد غیرنظامی، پلیس و ارتش است و تلاش می کند جلوی سوار شدن پناهجویان به قایق هایی که لیبی را به مقصد ایتالیا ترک کنند را بگیرد.

این اقدام می تواند زمینه ای برای کاهش قابل توجه ورود پناهجویان به ایتالیا باشد.


نظر شما :