آشتی ملی راه حل نهایی بحران سوریه است

۰۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۳:۱۵ کد : ۱۹۷۱۱۳۷ سرخط اخبار


وزیر خارجه سوریه با اشاره به اهمیت نقش مصالحه در حل بحران این کشور، تصریح کرد که سیاست خارجی این کشور از پیروزیهای میدانی ارتش سوریه جدا نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولید معلم وزیر خارجه سوریه بر لزوم استفاده از مصالحه در حل بحران این کشور تأکید کرد.

معلم در گفتگو با روزنامه الوطن تصریح کرد که آشتی ملی «راه حل نهایی است؛ زیرا هیچ سوری واقعی نمیتواند در راستای تجزیه کشورش تلاش کند. و هر سوری که احساس ملی گرایی داشته باشد فقط بر تمامیت ارضی سوریه و اتحاد مردمش تأکید دارد».

وی با اشاره به کنفرانس وزارت خارجه این کشور تأکید کرد که سوریه از رهگذر این کنفرانس در فعالیت دیپلماتیک وارد مرحله تازه ای شده است که تأثیر مثبتی بر وزارت خارجه و مردم سوریه خواهد داشت.

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه برگزاری چنین کنفرانسی از زمان استقلال سوریه در این کشور رخ نداده بود، گفت: ما پس از بررسی همه جانبه وضعیت داخلی، منطقه ای و بین المللی به این نتیجه رسیدیم که زمان مناسبی برای برگزاری است تا عملکرد وزارت خارجه نیز ارزیابی شود و عملکرد آن در مرحله ای دو برابر شود که احساس میکنیم سرآغازی برای خروج از بحران است.

وی با تأکید بر ارتباط برگزاری این کنفرانس با پیروزیهای میدانی ارتش، تصریح کرد که نمیتوان پیروزیهای نیروهای مسلح خود را از سیاست خارجی خود جدا دانست.

معلم در پایان درباره توافقهای مربوط به ایجاد مناطق کاهش تنش نیز تأکید کرد: اولا توافقهای کاهش تنش بر لزوم اخراج جبهه النصره و داعش از آن مناطق تأکید دارد، در نتیجه این توافقها شامل این گروههای تروریستی نمیشود. ثانیا توافقهای کاهش تنش موقتی است. در نتیجه سفارش من این است که هر کس خواستار آشتی است، به سمت آشتی ملی حرکت کند».

 


نظر شما :