چالش سیاست خارجی دولت روحانی از دید تحلیلگر روس

۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۵۰ کد : ۱۹۶۹۲۹۰ سرخط اخبار

تحلیلگر ارشد روسی با پیش بینی تقابل ایران با آمریکا و عربستان گفت، این ستیز تنها درباره امور مذهبی نخواهد بود بلکه جنبه سیاسی و ژئوپلتیکی دارد.

به گزارش فارس، در حالی که قرار است «محمد بن سلمان» وزیر دفاع آلمان فردا چهارشنبه وارد مسکو شود و با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه گفت وگو نماید اما این امر نه تنها درباره روابط دوجانبه  و سوریه، بلکه وضعیت ایران با انتخاب مجدد «حسن روحانی» رییس جمهور این کشور خواهد بود.

به نوشته وبگاه «وستنیک» «آلسکاندر کوزنتوسف» معاون موسسه بین المللی «پیش بینی و حل و فصل سیاسی» درباره چالش های عمده سیاست خارجی دولت روحانی گفت: «در مجموع مواجهه درحال پیشرفت ایران با آمریکا ، عربستان سعودی و ائتلاف سنی های منطقه چالش اصلی سیاست خارجی ایران است.»

این کارشناس ارشد روسی افزود که این ستیز تنها درباره امور مذهبی نخواهد بود بلکه جنبه سیاسی و ژئوپلتیکی دارد.

وی درباره اوضاع داخلی ایران و حمایت های مردمی از حسن روحانی نیز گفت: «حمایت از روحانی بین طبقه میانی جامعه و بخشی قابل توجه از تجار بود. آن ها خواهان پیوستن ایران به جامعه جدید جهانی هستند و جهانی شدن را می خواهند.»

آلسکاندر کوزنتوسف در خاتمه گفت: «اقتصاد ایران از فشار تحریم ها در دوره دوم ریاست محمود احمدی نژاد، رییس جمهور قبلی این کشور لطمه  جدی خورد اما درهم نشکست هر چند که رفاه زندگی بخش عمده ایرانیان وخیم تر شد. در این بین حسن روحانی با توافق هسته ای موفق به حل بخشی از این مشکلات شده است.»


نظر شما :