منافع مشترک سوریه، روسیه، ایران و حزب‌الله بسیار نگران کننده است

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۶ کد : ۱۹۶۸۸۰۵ سرخط اخبار

رئیس کمیسیون خارجه و امنیت در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با بیان اینکه ارتش اسرائیل "آمادگی های لازم" برای جنگ احتمالی آتی با حزب الله را کسب کرده است، گفت: منافع مشترک سوریه، روسیه، ایران و حزب الله بسیار نگران کننده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، آوی دیختر، رئیس کمیسیون خارجه و امنیت در کنست گفت: وجه اشتراک میان اسرائیل و افراد مسلح در سوریه بیرون کردن ایرانی ها و هزاران فرد مسلح وابسته به حزب الله از سوریه بوده و است.

وی با بیان اینکه اخبار بدی درخصوص نبرد حزب الله در سوریه وجود دارد، گفت: این سازمان "تروریستی" در قالب یک ارتش و با روش های یک ارتش در سوریه می جنگد و دیگر، صحبت از گروه های مسلح کوچک در میان نیست بلگه گردان ها و تیپ هایی با کمک نیروی هوایی (روسیه) می جنگند و از سلاح های دقیقی استفاده می کنند و با نیروهای سوریه، روسیه و ایرانی، همکاری دارند.

وی افزود: مهم است بدانیم که دور آتی جنگ با حزب الله خدای نکرده اگر رخ دهد، از لحاظ ماهیت و اهمیت متفاوت از جنگ دوم لبنان خواهد بود. ارتش اسرائیل باید برای این امر برنامه ریزی کند و بر اساس آنچه که من می دانم، ارتش اسرائیل آمادگی های مناسب برای این امر را انجام داده است.

رئیس کمیسیون خارجه و امنیت در کنست تصریح کرد: از زاویه اسرائیل اگر بخواهیم نگاه کنیم، عاملی برای نگرانی وجود دارد. منافع مشترک و مستقیم میان سوریه، روسیه، ایران وحزب الله بسیار نگران کننده است چراکه این امر در مسافتی بسیار نزدیک به اسرائیل صورت می گیرد و پیامدهایی برای امکانات جنگی و شیوه های نبرد خواهد داشت، به همین دلیل ارتش اسرائیل و دستگاه های امنیتی وابسته به آن باید در همه حال چه در وضعیت عادی و چه در وضعیت اضطراری آماده باشند.

وی افزود: کاملاً مشخص است که ما در شمال خاورمیانه ای جدید هستیم و این بالاخص برای ما خوب نیست.

کلید واژه ها: ارتش اسرائیل


نظر شما :