افزایش آماده‌باش امنیتی در فرانسه

۲۶ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۳ کد : ۱۹۶۸۳۶۹ سرخط اخبار

وزارت کشور فرانسه از افزایش آماده باش امنیتی در این کشور به دلیل تداوم تهدیدهای تروریستی در آستانه جشن عید پاک و نزدیکی به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2017 خبر داد.
 
به گزارش فارس، وزارت کشور فرانسه از افزایش آماده باش امنیتی در این کشور در آستانه جشن عید پاک و نزدیکی به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2017 به دلیل تداوم تهدیدهای تروریستی در فرانسه خبر داد.
 
جشن پاک مهمترین عید مسیحیان است که هر سال به یادبود قیام مسیح و زنده شدن او پس از مرگ، برگزار می شود. زمان این عید، برخلاف سایر اعیاد و مراسم ثابت نیست و زمان آن هر سال تغییر می کند.
 
مسیحیان بر این باورند که در این روز عیسی مسیح پس از اینکه به صلیب کشیده شده بود دوباره زنده شده و برخاست و از این رویداد به عنوان رستاخیز مسیح یاد می کنند.
 
«ماتیاس فکل» وزیر کشور فرانسه با صدور بیانیه ای در خصوص افزایش آماده باش امنیتی در کشور اعلام کرد: «تداوم سطح بالای تهدیدهای تروریستی در کشو ما بیانگر ضرورت آماده باش قوی در تمامی بخش ها به ویژه مراکز مذهبی و افزایش توجهات نسبت به تجمعاتی است که ممکن است هدف حملات شدید قرار گیرند.»
 
طبق آمار منتشره از سوی وزارت کشور فرانسه، تهدید 2400 مرکز وابسته به مسیحیان در فرانسه هم اکنون تحت نظارت و حفاظت قرار دارد.

کلید واژه ها: کشور فرانسه


نظر شما :