ترکیه: هلند در جبهه‌ تشکیلات گولن و پ.ک.ک ایستاده است

۲۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۹:۲۵ کد : ۱۹۶۷۸۵۷ سرخط اخبار

وزیر خارجه ترکیه در سخنانی عنوان داشت: هلند در همان جبهه ای ایستاده است که گروه تروریستی گولن وگروه تروریستی پ.ک.ک قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: ما در امور داخلی هلند مداخله نمی کنیم و هیچ کس حق ندارد در امور ما دخالت کند.

وی در سخنانی در  مقابل اتباع ترکی در فرانسه گفت: مسئولان هلندی از عمد مانع از سفر ما شدند و آنچه که در هلند رخ داد، مساله ای خجالت آور برای اروپایی ها است و به هیچ وجه نمی توان آن را پذیرفت.

وزیر خارجه ترکیه گفت که محوطه کنسول گری، اراضی متعلق به ترکیه به شمار می آید اما هلند کاردار و تعدادی از مسئولان را بازداشت کرد و این عمل "اقدامی خصمانه علیه اسلام و ترک ها و خارجی ها در هلند است و زمانی که ما از ترک ها و مسلمانان صحبت می کنیم، در ذهن هلندی ها تصویر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نقش می بندد".

مولود چاووش اوغلو تصریح کرد: هلندی ها نمی خواهند ترکیه را قدرت مند ببینند، اما ما به آنها وعده می دهیم که ترکیه پس از اصلاحات قانون اساسی قوی تر می شود. هیچ فرقی میان راست گراها و چپ گراها در هلند وجود ندارد و آن کشور در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته است و این امر نشانگر آن است که بحرانی در اروپا رخ می دهد.

وی گفت: هلند در همان جبهه ای ایستاده است که گروه تروریستی گولن و گروه تروریستی پ.ک.ک قرار دارد.

از سوی دیگر، نخست وزیر هلند اعلام کرد که سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه غیرقابل قبول است و به آرام کردن تنش کمک نمی کند.

کلید واژه ها: هلند


نظر شما :