آلن ژوپه از نامزدی در انتخابات فرانسه انصراف داد

۱۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۹ کد : ۱۹۶۷۶۹۲ سرخط اخبار

در پی افزایش گمانه زنی ها در خصوص جانشینی «آلن ژوپه» به جای «فرانسوا فیون» برای نامزدی جناح راست در انتخابات ریاست جمهوری 2017، نخست وزیر سابق فرانسه امروز عدم آمادگی و انصراف خود برای نامزدی در این انتخابات را اعلام کرد.

به گزارش فارس، «آلن ژوپه» نخست وزیر سابق فرانسه امروز دوشنبه از عدم آمادگی خود برای جانشینی «فرانسوآ فیون» نامزد جناح راست میانه و نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه خبر داد.

بر اساس این گزارش، به دنبال اتهامات وارده علیه فرانسوآ فیون در ارتباط با فساد مالی مربوط به همسر و فرزندانش و در نتیجه آن کاهش محبوبیت وی، گمانه زنی ها در خصوص احتمال جانشینی «آلن ژوپه» به جای وی قوت گرفته بود اما نخست وزیر سابق فرانسه امروز با رد این گمانه زنی ها اعلام کرد که برای جاشینی فیون آمادگی ندارد و برای انتخابات 2017 نامزد نخواهد شد.

وی که از محل شهرداری بوردو اقدام به سخنرانی می کرد، در اظهاراتی اعلام کرد: «جمهوری پنجم فرانسه تاکنون هرگز شاهد چنین اوضاع مغشوشی در انتخابات ریاست جمهوری نبوده است و باید بگویم که در حال حاضر من قادر به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیستم و آمادگی و زمان لازم برای این کار را ندارم.»

انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه طی روزهای 23 آوریل (3 اردیبهشت 96) و 7 ماه می 2017 (17 اردیبهشت 96) برای تعیین سکان دار بعدی کاخ الیزه برگزار خواهد شد.


نظر شما :