جنگ سایبری امریکا علیه برنامه موشکی کره شمالی

۱۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۲ کد : ۱۹۶۷۶۳۹ سرخط اخبار

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، رئیس جمهوری سابق آمریکا برای دستکاری و ناکارآمد کردن برنامه موشکی کره شمالی در سال 2014 دست به جنگ سایبری زده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این روزنامه با استناد به تحقیقات چند ماهه و براساس مصاحبه با مقام های دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا و همچنین بررسی گسترده و سوابق موجود در گزارش خود آورده است که آمریکا هنوز هم به صورت موثر نمی تواند مانع از برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی شود.

این روزنامه در ادامه نوشت: تهدیدهای کره شمالی هنوز خطرناک است. چه آن زمان که باراک اوباما رئیس جمهور بود و چه الان که ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست. سه سال قبل، اوباما به پنتاگون دستور داد تا حملات سایبری و الکترونیکی خود را علیه کره شمالی بیشتر کرده و تلاش کند تا برنامه های موشکی این کشور آسیایی را پیش از پرتاب مخدوش کند. به نظر می رسید که این برنامه دولت اوباما موفقیت آمیز باشد چون بسیاری از پرتاب های موشکی و راکتی این کشور کمی پس از شلیک ناکام ماندند.

حامیان برنامه آمریکا مدعی اند که این دستور از سوی اوباما موفقیت آمیز بوده و بر این باورند که توانسته اند برای چندین سال قابلیت کره شمالی را بهره برداری از برنامه های تسلیحات اتمی و موشکی بالستیک این کشور به تاخیر بیندازند.

مخالفان این برنامه هم می گویند ناکامی دولت پیونگ یانگ در برخی از پرتاب هایش ناشی از عدم تکمیل و تنش داخلی در کره شمالی بوده است.


نظر شما :