موافقت تیلرسون با کاهش بودجه وزارت خارجه امریکا

۱۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۱ کد : ۱۹۶۷۵۷۵ سرخط اخبار

وزیر خارجه آمریکا با پیشنهاد کاخ سفید برای کاهش 37 درصدی بودجه این وزارتخانه موافقت کرده، اما خواسته که این اقدام ظرف سه سال انجام شود.

به گزارش فارس، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا با پیشنهاد کاخ سفید برای کاهش 37 درصدی بودجه این وزارتخانه موافقت کرده، اما خواسته که این اقدام ظرف سه سال انجام شود.

پیشتر رسانه های آمریکایی از طرح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای کاهش شدید بودجه دستگاه دیپلماسی این کشور خبر داده بودند. 

روزنامه «وال استریت ژورنال» روز سه شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که بر اساس این طرح که هنوز نهایی نشده، قرار است بودجه وزارت خارجه و آژانس توسعه بین الملل آمریکا تا 37% کاهش یابد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم نوشته است که بر اثر این کاهش بودجه، احتمالا تعداد کارکنان وزارت خارجه و نیروهای امنیتی مقرهای دیپلماتیک آمریکا در خارج از این کشور، کاهش می یابد.

منابع آگاه بامداد شنبه به آسوشیتدپرس گفته اند که تیلرسون با اصل موضوع کاهش 37 درصدی بودجه مخالفت نکرده اما خواستار اجرای مرحله بندی شده این اقدام شده است. تیلرسون پیشنهاد داده روند کاهش با کسر بودجه 20 درصدی در سال مالی آینده آغاز شود.

ترامپ پیشتر از قصد خود برای افزایش بودجه وزارت دفاع آمریکا خبر داده بود. 

رسانه های آمریکایی این دو خبر را نشانه تأکید ترامپ بر امور نظامی به جای دیپلماسی تفسیر کرده اند.


نظر شما :