بابت تروریسم و قدرت گرفتن داعش

آقای اوباما شما متهمید

۲۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۹۶۶۹۹۳ اخبار اصلی خاورمیانه
احمد عبدالتواب می‌نویسد: می‌توان نظامیان عالی‌رتبه امریکایی دوران اوباما را که قدرت خرافاتی داعش را بزرگ‌نمایی و ترویج کردند و دائما می‌گفتند که کمتر از 20 سال نمی‌توان داعش را نابود کرد، به دادگاه احضار کرد.
آقای اوباما شما متهمید

نویسنده: احمد عبدالتواب، نظامی سابق و نماینده فعلی مجلس مصر

دیپلماسی ایرانی: الآن فرصتی استثنائی برای قربانیان شبکه تروریستی داعش به وجود آمده است. اکنون این فرصت برای آنها پیش آمده که به اتهام اختراع این شبکه تروریستی ترسناک، یا حداقل کمک و تولید و حمایت و مسلح کردن آن و دادن پول به آن و دفاع از آن در بحران هایش، از اوباما شکایت کنند و دعوای حقوقی قوی ای علیه او مطرح کنند! در حال حاضر فرصتی پیش آمده که می توان دعوایی قضایی در امریکا علیه اوباما و دولتش صورت بگیرد و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدید امریکا به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شود و همان طور که در دوران تبلیغات انتخاباتی اش گفت که اسنادی در اختیار دارد که ثابت می کند اوباما و دولت او در اتهام های مذکور دست داشته اند، شهادت دهد. همچنین می توان جان کری، وزیر امور خارجه اوباما را احضار کرد تا درباره صدای ضبط شده ای که در رسانه ها منتشر شده است و در آن می گوید که هماهنگی ای میان امریکا و داعش وجود دارد، مورد سوال و جواب قرار بگیرد! همچنین می توان نظامیان عالی رتبه امریکایی را که قدرت خرافاتی داعش را بزرگ نمایی کردند و ترویج کردند و دائما می گفتند که کمتر از 20 سال نمی توان داعش را نابود کرد، به دادگاه احضار کرد. به خصوص که دائما تلاش می کردند که امیدها را از بین ببرند و روحیه یاس و ناامیدی را نزد ملت های متضرر از داعش ترویج کنند و درهای امید را ببندند و فضایی به وجود آورند که فقط به سود داعش و متحدان آن باشد. همچنین آنها بابت این که دائما دارو و غذا و سلاح و مهمات برای نیروهای داعشِ تحت محاصره می فرستادند و هر بار این دروغ را تکرار می کردند که اشتباهی فرستاده شده است، مورد بازخواست قرار گیرند.

بهتر است تاکید کنیم که این افشاگری به مصلحت افکار عمومی امریکا نیز هست که همواره تحت فشار فریب و تقلب بودند، مردمی که از ثروت های کشورشان سوء استفاده می شد و پول مالیات هایشان در جاهایی خلاف منافع افکار عمومی صرف می شد. دولت اوباما تلاش کرد که وجهه امریکا را با جنایت های ضد انسانی علیه ملت های امن مخدوش کند و حتی از این فراتر اجازه داد که همین گروه ترویستی که دولت اوباما آن را پرورش داده بود عملیات تروریستی وحشیانه در داخل امریکا مرتکب شود.

شاید بتوان از این فرصت استثنائی پیش آمده برای روشنگری افکار عمومی استفاده کرد، قبل از آن که همه چیز به حالت طبیعی خود بازگردد و دیگر توجهی به این که خارج از امریکا چه پیش می آید، نشود. همیشه سازمان های غیر دولتی استقلال خود را حفظ کرده اند، برای همین می توان جمعی از کارشناسان زبده حقوقی و سیاسی و متخصص در روابط بین الملل و گروه های فشار را گرد هم آورد و بابت جنایت های وحشتناک و عاملان آن اقامه دعوا کرد.

 

منبع: الاهرام / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: باراک اوباما داعش دونالد ترامپ


نظر شما :