شیرجه بی نظیر ژنرال غازی

آیا راحیل شریف سرباز اجاره ایست؟

۱۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۶۶۷۶۳ اخبار اصلی آسیا و آفریقا
عاشق حسین طوری، مدیر رادیو پشتو: ائتلاف نظامی اسلامی که راحل شریف، فرماندهی آن را به عهده گرفته، ائتلافی است که وجود خارجی نه روی زمین حتی روی کاغذ نیز ندارد. اقوام نیازمند مسلمان در برابر دفترچه بانکی قدرتمند کشور برادر عرب "عربستان" همیشه سر فرود می آورند.
آیا راحیل شریف سرباز اجاره ایست؟

عاشق حسین طوری، مدیر رادیو پشتو

دیپلماسی ایرانی: موضوع به عهده گرفتن فرماندهی ائتلاف نظامی 39 کشور اسلامی به رهبری عربستان سعودی توسط ژنرال راحیل شریف فرمانده سابق ارتش پاکستان که به گفته خواجه آصف، وزیر دفاع با هماهنگی و اجازه کامل حکومت صورت گرفته است، بعد از این که مورد انتقادات شدید در داخل پاکستان قرار گرفت، دولت را به در نظر گرفتن موضع انفعالی واداشت و بعضا  اعلام شده، این تصمیم شخصی ژنرال راحیل بود و از این تصمیم خبر نداشتند. اسحاق دار، وزیر دارایی پاکستان که به جای پرداختن به امور اقتصادی کشور بیشتر در امور سیاسی کشور اظهار نظر می کند، می گوید: "در مورد فرماندهی ائتلاف نظامی 39 کشور توسط ژنرال راحیل تصمیم گیری صورت نگرفته است." به گفته او این کار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

از سویی ژنرال بازنشسته ارتش پاکستان امجد شعیب به نقل از ژنرال راحیل به روزنامه دنیا چاپ پاکستان گفته است: "پذیرش فرماندهی ائتلاف نظامی 39 کشور از سوی ژنرال راحیل شریف منوط به این بود که ایران نیز در این ائتلاف شرکت خواهد کرد و این که ژنرال راحیل تحت امر کسی نخواهد بود و همچنین اختیار خواهد داشت که بین کشورهای عضو ائتلاف میانجی گری کند. که به گفته ژنرال راحیل هر سه شرط از سوی عربستان سعودی مورد پذیرش قرار گرفته اند."

ایران چگونه می تواند عضو ائتلافی شود که برای سرکوبی مردم منطقه به ویژه مردم یمن تشکیل شده است؟ موضوع شرایط از سوی ژنرال ریختن خاک در چشمان مردم بیش نیست. بعد از پذیرش فرماندهی ائتلاف نظامی 39 کشور اسلامی از سوی ژنرال راحیل شریف نویسندگان بزرگ و برجسته پاکستان هر روز در روزنامه های معتبر این کشور از جمله "جنگ" و "دنیا" و در رسانه های جمعی به این موضوع می پردازند. ایازامیر یکی از نویسندگان بزرگ و معروف در مقاله ای با عنوان "شیرجه بی نظیر ژنرال غازی" در روزنامه جنگ نوشته است: "ژنرال راحیل شریف، فرمانده سابق ارتش پاکستان که به خاطر تصمیم های شجاعانه اش علیه تروریسم در داخل کشور به قهرمان مردم تبدیل شده بود و رانندگان عکس او را پشت خودروها و کامیون ها می چسپاندند، این ژنرال با نشان دادن یک قدرت و مهارت خاص خود در یک حوض کاهگلی شیرجه زده است که کسی نمی تواند تصور آن را بکند." به گفته ایاز امیر اکنون که این خبر شایعه نیست و ژنرال شریف زیر چتر عربستان سعودی انجام وظیفه خواهد کرد، چهره محبوبی که در سه سال گذشته به خاطر عملکردش در داخل کشور اعتباری کسب کرده بود، حالا این اعتبار را از دست داد و تخریب شد.

ائتلاف نظامی اسلامی که او فرماندهی آن را به عهده گرفته، ائتلافی است که وجود خارجی نه روی زمین حتی روی کاغذ هم ندارد. اقوام نیازمند مسلمان در برابر دفترچه بانکی قدرتمند کشور برادر عرب "عربستان" همیشه سر فرود می آورند. در عین حال تجربیات گذشته تائید می کند که تنها جمهوری اسلامی دنیا که دارای قدرت هسته ای و موشک است، "پاکستان" بوده  که آن نیز در حالت وارفتگی خود را قلعه اسلام قلمداد می کند. پاکستان بیشتر نیازمندی است که به دلارهای عربستان نیاز دارد. به گفته ایاز امیر خیلی از کشورهای اسلامی نمی خواهند برادران عرب را ناراحت کنند ولی نیروهای نظامی خود را به آنجا اعزام نمی کنند. پس ژنرال راحیل شریف برای فرماندهی کدام ارتش صحرائی می رود؟ آیا پاکستانی ها عقل ندارند که درک کنند وضعیت خاورمیانه برای ما چقدر مشکل آفرین است، آیا نمی بینند که در خاورمیانه چه می گذرد و چه نوع جنگ هایی جریان دارد؟

عربستان می گوید ائتلاف 39 کشور برای مبارزه با تروریسم است. چیزی را که عربستان سعودی، قطر و امارات تروریسم می دانند برای ایران، حزب الله و روسیه چیز دیگری است. قبایل حوثی برای عربستان تروریست اند درحالی که ایران آنان را مظلوم و مستحق کمک می داند. عربستان و قطر در سوریه با مخالفان بشار اسد هستند در حالی که حزب الله و ایران از بشار اسد حمایت می کنند. بدون کمک آنان او (بشار اسد) نمی توانست در دمشق دوام بیاورد.

مهمترین مسئله برای ایران و عراق حضور داعش در عراق است؛ در حالی که برای عربستان مهمترین مسئله اش داعش نیست؛ بلکه بزرگترین مسئله برای عربستان گسترش و نفوذ قدرت تشیع در منطقه و تمایل حکومت بغداد به سوی ایران است. ایاز امیر می نویسد: "در حال حاضر دو ائتلاف مهم در خاورمیانه وجود دارند، یکی را عربستان سعودی و دیگری را ایران رهبری می کند. بنابراین ژنرال غازی (راحیل شریف) نباید ملت پاکستان را احمق فرض کند. اگر ایشان برای امر خیلی جذاب تشریف دارند، باید بدانند که نتیجه آن، فرماندهی یک ائتلافی است که وجود خارجی ندارد. بنابراین رفتن او صرفاً برای خدمات و حفظ منافع عربستان سعودی خواهد بود. به همبن دلیل این گفته تاسف بار درباره پاکستان که دهان به دهان می چرخد، تقویت خواهد شد که حتی ستاره های درخشان پاکستان نیز برای پول آماده اند هر کاری بکنند. خدا را شکر که ما ضمن رد درخواست دیپلمات هایی (وزیر دفاع عربستان) که دفترچه بانکی در دست دارند، وارد جنگ یمن نشدیم. ولی اکنون گمان می رود ژنرال غازی (راحیل) درصدد است که وقت از دست رفته را جبران کند. راستی سرباز اجاره ای چه کسی است؟ اگر من بر اساس عقاید برای داعش یا حزب الله می جنگم به درست یا غلط بودن آن اعتقاد دارم ولی اگر خدمات من باید برای آن کسی باشد که پول خوب پرداخت کی کند، آیا در یک چنین صورتی من سرباز اجاره ای نخواهم بود؟"

کلید واژه ها: ژنرال راحیل شریف عربستان عاشق حسین طوری


نظر شما :