مشاور ارشد مرکل به دیدار تیم ترامپ می‌رود

۲۸ آذر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۹ کد : ۱۹۶۵۵۴۲ سرخط اخبار

براساس گزارش رسانه ها، صدراعظم آلمان مشاور امنیت ملی ارشد خودش را برای دیدار با تیم دونالد ترامپ راهی نیویورک می کند. دولت آلمان ظاهرا نگران مواضع سیاست خارجی غیر شفاف است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، «کریستوف هویسگن» مشاور سیاست خارجی و امنیتی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان برای مذاکره با اعضای کابینه منصوب شده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا به ایالات متحده سفر می کند.

مجله خبری «اشپیگل» گزارش داد، کریستوف هویسگن از منتقدان سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است و قرار است با مایکل فلین، مشاور امنیت ملی آمریکا و سایر مقام ها دیدار کند. یک مقام دولتی آلمان خبر این سفر را تایید کرد اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. 

سوالات بسیاری مطرح است و هنوز مشخص نیست که اگر دونالد ترامپ در بیستم ژانویه روی کار بیاید، او و تیم سیاسی خارجی اش چه کاری انجام خواهند داد. به گزارش اشپیگل، این تردیدها از اصلی ترین دغدغه های دولت آلمان هستند.

مرکل ظاهرا نگران این مساله است که ترامپ تحریم های ضد روسیه را نادیده بگیرد و موضع واحد غرب علیه آنچه تهاجم روسیه به اوکراین خوانده می شود، در هم بشکند.

صدراعظم آلمان در جریان نشست پنج شنبه گذشته8 رهبر اتحادیه اروپا گفت، بسیاری از رهبران درباره پیامدهای احتمالی گفت وگو کردند و این در صورتی است که ترامپ موضع دوستانه تری را در قبال روسیه در پیش بگیرد. سران دولت ها و کشورهای اتحادیه اروپا با تمدید تحریم ها علیه روسیه تا اواخر ژوئیه 2017 موافقت کردند.

برلین همچنین نگران اظهارات ترامپ در طول رقابت های انتخاباتی است. او گفته بود آمریکا احتمالا از آن دسته از متحدانش در ناتو که پول بیشتری بابت امنیت خودشان پرداخت نمی کنند، دفاع نخواهد کرد.

کلید واژه ها: ترامپ


نظر شما :