چرا ترامپ نمی‌تواند وعده زندانی کردن کلینتون را عملی کند؟

۰۴ آذر ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰ کد : ۱۹۶۴۹۱۷ سرخط اخبار

رئیس جمهور منتخب آمریکا که در حین تبلیغات انتخاباتی از زندانی کردن رقیب دموکرات خود دم زده بود به دلیل ماهیت غیر قابل تغییر نظام سیاسی آمریکا از تصمیم خود منصرف شد و عملی کردن این اقدام را موجب افزایش تفرقه در جامعه آمریکا دانست.

به گزارش تسنیم به نقل از واشنگتن پست، تعداد زیادی از مردم آمریکا از انتشار این خبر که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا دیگر قصد ندارد «هیلاری کلینتون» دموکرات را به دلیل استفاده از سرورهای شخصی و ایمیل های محرمانه تحت پیگرد قانونی قرار دهد و او را به زندان بیاندازد نفس راحتی کشیدند.

این تصمیم در حالی از سوی دونالد ترامپ جمهوریخواه اتخاذ شد که وی در کمپین انتخاباتی خود قول داده بود پس از در دست گرفتن قدرت کلینتون را به زندان بیاندازد.

ترامپ پس از پیروزی به این نتیجه رسید که تعقیب قضایی هیلاری کلینتون یا همسر وی بیل کلینتون برای او باخت سیاسی به بار می آورد.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در این باره گفت: «این اقدام بسیار تفرقه انگیز است. بهتر است ما این موضوع را فراموش کنیم و به آینده فکر کنیم.»

این اقدام و صحبت های ترامپ به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا موجب تضعیف پیگیری های قانونی و قضایی خواهد شد. در حالی که وظیفه رئیس جمهور انتصاب یک دادستان کل است که امور مربوط به سیاست داخلی را به صورت شفاف مورد رسیدگی قرار دهد.

در قضیه ایمیل های کلینتون «جیمز کومی» رئیس اف بی آی تلاش خود را به اثبات رساند اما بیانیه ای که ترامپ در مورد عدم پیگیری وضعیت کلینتون منتشر کر به این معنی است که تلاش های کومی بی فایده بوده است و ترامپ هم به همان روال روسای جمهور اسبق آمریکا ادامه خواهد داد.

ترامپ به دلیل ماهیت اقتصادی شغل خود همواره به قانون به عنوان ابزار دیگری برای پیشبرد اهدافش یا انتقام از دشمنانش نگاه می کرده است اما زمانی که او وارد کاخ سفید می شود باید متفاوت فکر کند، متفاوت تصمیم بگیرد و متفاوت رفتار کند.

سیاست اخیر ترامپ در قبال هیلاری کلینتون بسیار منطقی به نظر می رسد. اما ترامپ باید نشان دهد که به تعهدات و قوانین داخلی آمریکا نیز پایبند است و نظام سیاسی آمریکا با قانون اداره می شود نه با وعده و وعید.

کلید واژه ها: ترامپ منتخب آمریکا منتخب جمهور منتخب آمریکا جمهور منتخب


نظر شما :