پیشنهاد تشکیل "شینگن نظامی" به اتحادیه اروپا

۰۳ آذر ۱۳۹۵ | ۰۲:۴۸ کد : ۱۹۶۴۸۶۷ سرخط اخبار

بروکسل یک قدم به تشکیل ارتش اتحادیه اروپا نزدیک تر شده و یکی از نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا ایده برقراری یک به اصطلاح شینگن نظامی را در این اتحادیه مطرح کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از  اکسپرس، قرار است این ابرارتش در اتحادیه اروپا از سوی همه 28 عضو این اتحادیه از جمله انگلیس تامین مالی شود چرا که لندن هنوز دست به اجرایی کردن به اصطلاح بند 50 برای خروج خود از این اتحادیه نزده است.

اورماس پائت، یک نماینده پارلمان اتحادیه اروپا در سخنرانی در شهر استراسبورگ گفت: ارتش اتحادیه اروپا باید بدون تاخیر بیشتر تبدیل به واقعیت شود.

وی که عضو گروه موسوم به "ائتلاف لیبرال ها و دموکرات ها برای اروپا است گفت: وضعیت امنیت اروپا هرچه بیشتر شکننده شده است و اتحادیه اروپا باید به منظور دفاع از خود و بهبود وضعیت امنیتی تلاش بیشتری انجام دهد.

او هشدار داد بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال کاهش اندازه ارتش هایشان به دلیل کاهش بودجه هستند و اتحادیه اروپا به عنوان یک مجموعه تا حد زیادی برای امنیت خود وابسته به ناتو و همبستگی آمریکایی شده است.

پائت اظهار کرد: اتحادیه اروپا قرار است درباره این طرح رای گیری انجام دهد و من توصیه می کنم که هر کشور عضو اتحادیه اروپا دو درصد تولید ناخالص داخلی خود را صرف بودجه دفاعی کند.

او با مطرح کردن ایده ایجاد یک شینگن نظامی گفت که این طرح می تواند به سربازان ارتش اتحادیه اروپا حق تحرک آزادانه در این اتحادیه را بدهد.

وی افزود: در حال حاضر تحرک نیروهای دفاعی در اروپا تبدیل به یک امر دردسرساز زمان بر و بروکراتیک شده که می توان با برقراری یک منطقه شینگن نظامی آن را بهبود بخشید. کشورهای اتحادیه اروپا باید هدف تعیین شده در زمینه صرف دو درصد تولید ناخالص داخلی برای بودجه دفاعی را همچون اعضای ناتو در نظر بگیرند و اروپا باید بدون تاخیر بیشتر اقدام به تشکیل یک نهاد دفاعی کند.

این در حالی است که انگلیس و برخی دیگر کشورها با این مسیر نظامی در اتحادیه اروپا مخالفت کردند.

کنستانتینوس پاپاداکیس، نماینده یونان در پارلمان اروپا گفت: دورنمای تشکیل ارتش اتحادیه اروپا یک خطر است و می تواند منجر به جنگ شود تا جلوی آن را بگیرد.

وی افزود: ایجاد یک سیاست دفاعی اروپایی با تشکیل ارتش اروپا با توجه به وجود ناتو خطری را متوجه اتحادیه اروپا می کند و برقراری شینگن نظامی نیز یک اتفاق خطرناک است و می تواند منجر به تدارک برای جنگ در اتحادیه اروپا شود.

قرار است نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا درباره این طرح پیشنهادی رای گیری انجام دهند.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا شینگن نظامی ارتش اتحادیه اروپا شینگن ارتش اتحادیه


نظر شما :